مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : مطالعات انجام شده نشان می دهد در اراضی حاشیه رودخانه شاهرود در الموت قزوین استعداد و توان تولید سالانه ۹ هزار تن انواع ماهیان خوراکی وجود دارد.
کد خبر: ۸۵۲۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸ 21 May 2020
 
 اراضی حاشیه شاهرود قزوین استعداد تولید ۹ هزار تن ماهی را دارد
 
 به گزارش خبرگزاری تابناک  قزوین ، ایرج رحمانی افزود: اراضی حاشیه رودخانه شاهرود از ظرفیت بالایی برای پرورش و تکثیر انواع ماهیان خوراکی برخوردار است و در این راستا مطالعات امکان سنجی اجرای طرح های تولیدی شیلات در این محدوده انجام شد.

وی اظهار داشت: این مطالعات نشان داد که می توان سالانه ۹ هزار تن انواع ماهیان خوراکی را با سرمایه گذاری برای ایجاد واحدهای پرورشی در این محدوده تولید کرد.

رحمانی تصریح کرد : تحقق سرمایه گذاری و ایجاد واحدهای پرورشی در این محدوده نیازمند صدور مجوزهای لازم و هماهنگی بین وزارت نیرو و جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست است.

این مقام مسوول گفت:رایزنی های استانی برای دریافت این مجوزها انجام شده و در حال پیگیری است و امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسد.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: این محدوده مستعد پرورش ماهیان خوراکی نیازمند سرمایه گذاری قوی و اجرای طرح های کلان است که امیدواریم با دریافت مجوزهای لازم و جذب سرمایه گذار دارای اهلیت شاهد اجرای زیرساخت و ساخت واحدهای پرورشی در آن در آینده نه چندان دور باشیم.

به گفته ی وی ؛ ۳۲۳ واحد پرورش ماهیان خوراکی در حال حاضر در استان قزوین به فعالیت می پردازند.

رحمانی تصریح کرد: سال گذشته۳ هزار و ۹۹۵ تن انواع ماهیان خوراکی شامل سردابی، گرمابی و خاویاری در استان قزوین تولید شد.

برچسب ها: شیلات ، شاهرود ، قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار