رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: کمباین داران در صورت اخذ برگه تایید سلامت از مراکز بهداشت، اجازه برداشت محصولات کشاورزی را در این استان دارند.
کد خبر: ۸۵۲۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲ 21 May 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ سیدمحمدتراب میری در کارگروه مجازی اطلاع رسانی و تبلیغات کرونای استان ایلام اظهار داشت: باتوجه به اینکه در این استان عملیات برداشت محصولات کشاورزی چون گندم، کلزا و جو در حال انجام است و کمباین داران عمدتا از استان های همجوار برای برداشت محصول راهی استان ایلام می شوند قبل از شروع فعالیت مورد تست تب سنجی و سلامت کرونا قرار می گیرند و در صورت منفی بودن تست برای دریافت سوخت به مراکز عرضه سوخت معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه هنوز موردی از ابتلای کمباین داران گزارش نشده است، افزود: آموزش های لازم در مورد پیشگیری کشاورزان و کمباین داران از ابتلا به ویروس کرونا به آنها داده شده است و کارشناسان و مروجان جهاد کشاورزی در این زمینه ارتباط نزدیکی با کشاورزان و کمباین داران دارند و آموخته های خود را رو در رو به کشاورزان انتقال می دهند.

میری یادآور شد: تمام اراضی کشاورزی استان به ۵۱۰ پهنه کشاورزی همراه با مروجان و کارشناسان تقسیم بندی شده اند و هر پهنه در نقاط مختلف استان دارای یک مروج و کارشناس است و این مروجان و کارشناسان مسائل مختلف جوزه کشاورزی وسلامت آنها را رصد و پایش می کنند.

وی در مورد خسارت های وارده به زیربخش های کشاورزی هم اضافه کرد: کرونا ۹۲ میلیارد تومان به زیربخش های کشاورزی خسارت وارد کرد که میزان خسارت ها به وزراتخانه اعلام شده ولی هنوز در خصوص تخصیص اعتبار برای پرداخت خسارت ها تصمیم گیری نشده است.

وی در مورد برخی دیگر اقدامات سازمان جهادکشاورزی استان ایلام هم توضیح داد: با توجه گستره کاری و تنوع وظایف، سازمان جهادکشاورزی با هیچ دستگاهی قابل مقایسه نیست و با وجود تنگناهای زیاد اما سرشار از چالش و ریسک بالا است که این مشکلات ریشه در تحریم ها دارد.

میری افزود: با وجود چالش ها و مشکلات و رشد منفی سایر بخش ها، رشد مثبت بخش کشاورزی در کلان کشور و استان حاکی از جهت گیری صحیح و ثمر بخش بودن تلاش های صورت گرفته در حوزه زیربخش های کشاورزی است.

وی در مورد تکمیل سد ورگر هم توضیح داد: تامین و انتقال آب از وظایف وزارت نیرو است اما گاهی به علت ضرورت هایی چون محرمیت زدایی برخی طرح ها از جمله احداث و تکمیل سد ورگر در دست اقدام جهاد کشاورزی است و روند تکمیل این پروژه بعد از ۲ سال تاخیر به علت مشکلات شروع شده است.

میری تاکید کرد: مشکل تملک زمین های حاشیه سد و نیز مواردی چون احداث جاده دسترسی، ساختمان سد و برخی مشکلات حل شده است و در صورت تامین اعتبار این طرح ۲ ساله انجام می شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار