کد خبر: ۸۵۲۲۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱ 19 May 2020

فرماندار شمیرانات : اولویت دهیاران مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز است

تابناک/ فرماندار شمیرانات گفت : دهیاران اولین شخصی هستند که موظفند با ساخت و سازهای غیرمجاز مقابله و مانع بروز این تخلف در سطح منطقه باشند.

سید مهدی ساداتی روز سه شنبه در نشست با دهیاران شمیرانات اظهار داشت: دهیاران عضو ثابت شورای اداری و حاضر در تصمیم گیری ها و سیاست گذاری های شهرستان هستند؛ لذا باید نظم پذیری، اجرای تمام وظایف و پاسخگویی شفاف را در اولویت کار خود قرار دهند.

وی افزود: رعایت سلسه مراتب و پیگیری امور در چارچوب قانونی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد؛ همچنین قوانین و ضوابط اولین اصلی است که در اجرای کار بایستی الگوی مجریان دولت از جمله دهیاران باشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: شمیرانات شرایط ویژه ای دارد و مستعد بلایای طبیعی و بحران های متعددی است‌، لذا مسئولان این شهرستان باید مسئولیت پذیری بیشتری داشته باشند و به صورت شبانه روزی علاوه بر تلاش و خدمت رسانی به شهروندان، پاسخگویی بر اصل صداقت را سرلوحه کار خود کنند.

فرماندار شمیرانات تاکید کرد: آرامش و آسایش زمانی برای اهالی شهرستان ایجاد می شود که اطمینان خاطر داشته باشند کارگزارانشان پای کار هستند؛ اگر در مواقع بحرانی مسئولان را در صحنه ببینند، اعتماد و رضایت عمومی نیز افزایش پیدا می کند و این مساله رضایت ملت، تمام هدف کارگزارن نظام مقدس جمهوری اسلامی برای خدمت است.

ساداتی خاطرنشان کرد: مردم مطالبه دارند و ما بدهکار آنها هستیم. وقتی مسئولیت را قبول می کنیم باید جهادی، صادقانه و با تمام توان برای حل مشکلات و ارتقا سطح رفاه معیشت شهروندان حرکت کنیم.

فرماندار شمیرانات با اشاره به مشکلات مطروحه در منطقه بیان داشت: دهیاران، بخشداران و مجموعه فرمانداری به دلیل لمس مسائل شهرها و روستاها، عوامل خوبی هستند تا با همفکری اقدام به ارائه طرح های اجرایی و کاربردی برای برطرف سازی این مشکلات داشته باشند. حتماً لازم نیست طرح و برنامه از دستگاه های بالادست ابلاغ شود، گاهاً اگر ما نیز طرح خوبی ارائه دهیم مورد استقبال و اجرا قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم و مثبت دولت تدبیر و امید، واریز ارزش افزوده به حساب دهیاری ها بود که ما انتظار داریم دهیاران ما ابتدا برای جذب اعتبار به حق روستای خود تلاش کنند و تحقق این امر مستلزم آمار واقعی جمعیت روستا است.

این مقام مسئول با تاکید بر حرکت دهیاران در مسیر تحقق شعار سال "جهش تولید" تصریح کرد: دهیاران باید برای هزینه کرد اعتبارات ارزش افزوده به طوری برنامه ریزی کنند تا موجبات توسعه و آبادانی روستا با افزایش تولید و اشتغالزایی را فراهم کنند.

ساداتی اذعان داشت: تمام مسئولان شمیرانات به عنوان ید واحده هستیم که برای ارتقا شهرستان تلاش می کنیم لذا هم افزایی، همکاری و بهره گیزی از ظرفیت های یکدیگر می تواند کمک شایانی در پیشبرد این هدف مهم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: بحران کرونا به گونه ای جهان و کشور ما را درگیر ساخته که وضعیت را از زمان های سیلاب، زلزله، جنگ، اغتشاشات، انتخابات و ... هم دشوارتر ساخته است و ما مسئولان هستیم که باید در این شرایط علاوه بر مدیریت و مقابله با این بیماری، امور جاری اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را نیز به قوت پیگیری کنیم.

این مقام مسئول ضمن قدردانی از اهتمام دهیاران در اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در تعطیلات نوروز ۹۹ اذعان داشت: با توجه به اینکه شمیرانات بویژه روستاهای ما گردشگری و مورد استقبال شهروندان قرار دارند، اما شاهد بودیم با تلاش دهیاران لواسانات و رودبار قصران، همچنین شهرداری ها با تعطیلی تفرجگاه ها و ورودی روستاها بهترین عملکرد را در ممانعت از ورود مسافر و در نتیجه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا داشتیم.

سیروس قدرتی، معاون فنی عمرانی فرمانداری شمیرانات نیز با اشاره به مهمترین مشکل این شهرستان به بازنگری طرح های هادی روستاها اشاره کرد و گفت: محدودیت های محیط زیست منجر می شود بافت روستاهای ما پاسخگوی نیاز ساکنان نباشد و این امر سبب ساز معضل ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان می شود.

شمیرانات متشکل از ۴ شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شمال شرق منطقه دو تهران)، لواسان، اوشان-فشم-میگون و شمشک-دربندسر و ۳۶ روستا با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفز در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار