وحید فرهنگیان در گفتگو با تابناک:
لیدر و فعال گردشگری گفت:کرونا طلایی ترین وقت و فرصت اشتغال گردشگری و فعالان این عرصه را به تعطیلی کشاند.
کد خبر: ۸۵۲۲۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ 19 May 2020

وحید فرهنگیان به مناسبت روز ملی ایران گردی و ایران شناسی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت:شیوع ویروس کرونا بر مشاغل مختلفی اثر سوء گذاشت که در این بین صنعت گردشگری از جمله مواردی است که شاید بیشترین تأثیر را از این معضل دیده است.

وی در ادامه گفت : شرایط امروز صنعت گردشگری که تا چند ماه قبل به عنوان یکی از درآمدزاترین صنایع جهان شناخته می‌شد، به گونه‌ای شده است که بیش از سایر صنایع از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده است.صنعت گردشگری ایران نیز اگرچه در فصل بهار سال ۱۳۹۸ با وجود وقوع مشکلات طبیعی، چون جاری شدن سیل در نقاط مختلف کشور، با ورود دو میلیون و سی هزار گردشگر در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۷ افزایش ۴۰ درصدی گردشگران ورودی را تجربه کرده بود، اما امسال با خسارات زیادی روبرو شد.

فرهنگیان همچنان از ورود نا گهانی و ناخوانده ی کرونا در دوران طلایی تعطیلات عید نوروز و جسنواره های بهارانه و نوروازانه گفت و تاکید داشت: امدن کرونا لیدران گردشگری را بیکار و اژانس های گردشگری را به تعطیلی کشاند ولغو تورهای ورودی ( اینکامینگ ) لغو تورهای داخلی و تورهای تابستانه و نوروزی ، لغو پروازها خسارت بسیار عظیمی را بر پیکره بی جان این صنعت به جای گذاشت.

وی از تاثیر صنعت گردشگری در اقتصاد جهان و ایران گفت و خاطرنشان کرد که میشود به صنعت گردشگری به عنوان یک قطب خوب درامد زایی توجه داشت که متاسفانه کرونا این صنعت و اقتصاد را به عقب کشاند.

فرهنگیان در پایان اظهار داشت:جای جای ایران قابلیت گردشگری و جذب توریسم را دارد که این امر میتواند هم اشتعال زایی چشم گیری داشته باشد هم در جذب سرمایه های خارحی نیز میتواند یکی از گزینه ها باشد. امیدواریم هرچه زودتر کرونا تمام شود و این صنعت به روزهای اوج خود بگذارد .‌

 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار