با توجه به رکود بیش از پیش فعالیت برخی برج‌های تجاری قزوین و خالی ماندن بسیاری از واحد‌های آن‌ها ضرورت دارد نوع کاربری آن‌ها هر چه زودتر تغییر کند.
کد خبر: ۸۵۲۱۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳ 19 May 2020

 

 کاربری برج‌های تجاری راکد در قزوین تغییر می‌کند

 
به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، علی فرخزاد، معاون امور عمرانی استاندار با بیان اینکه ایده ساخت برج‌ها و مجتمع‌ّهای تجاری متعدد در شهر قزوین شکست خورده است گفت: با توجه به رکود بیش از پیش فعالیت برخی برج‌های تجاری و خالی ماندن بسیاری از واحد‌های آن‌ها ضرورت دارد نوع کاربری آن‌ها هر چه زودتر تغییر کند تا از انباشت سرمایه راکد در آن‌ها جلوگیری شود.
وی تعداد مجتمع‌های تجاری قزوین را بسیار بیشتر از ظرفیت و نیاز موجود دانست و افزود: البته بیشتر این مجتمع‌ها توسط بخش خصوصی و با سرمایه گذاری اشخاص حقیقی ساخته شده‌اند و سرمایه­ گذاران حتماً در ساخت آن‌ها برای خود توجیه اقتصادی داشته‌اند که متاسفانه به دلیل نبود مطالعات نیازسنجی و نگاه آینده‌نگرانه امروز بیشتر آن‌ها متضرر شده‌اند.
فرخزاد گفت: بیشتر مالکان یا سازندگان مجتمع‌ها و برج‌های تجاری در یک مقطع زمانی مانند سال‌های ۹۳ و ۹۴ مجوز ساخت گرفته‌اند که با توجه به سیاست‌گذاری و شرایط آن زمان استان، در راستای جذب گردشگر و توسعه شهر این مجوز‌ها داده شده است. البته مجوز‌های بسیاری هم برای ساخت هتل و مراکز تفریحی به سرمایه‌گذاران داده شده که برخی ساخته شده و برخی هم رغبتی برای ساخت در این بخش نداشته‌اند.
معاون عمرانی استاندار با ذکر اینکه بسیاری از مجتمع‌های تجاری قزوین قابلیت تغییر کاربری را دارند، گفت: با توجه به وضعیت رکود فعلی فضای کسب‌وکار در این مجتمع‌ّ‌ها قصد داریم پروژه‌هایی مانند حکم آباد که قابلیت تغییر کاربری را دارند را به هتل، فضای مسکونی، اداری و خدماتی تبدیل کنیم و در غیر این صورت این برج‌ها به مرور متروکه شده و دیر یا زود باید تخریب شوند که ضرر‌های میلیاردی به صاحبان آن‌ها وارد خواهد کرد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار