هواشناسی مازندران از افزایش تدریجی دمای هوای استان خبر داد و پیش بینی کرده است که در تعطیلات پایان هفته جاری دمای هوا در بعضی مناطق بیش از ۱۰ درجه افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۸۵۲۱۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴ 19 May 2020

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی مازندران نشان می دهد که از سه شنبه دمای هوای استان به تدریج رو به افزایش می گذارد و تا روز جمعه در برخی مناطق به بالای ۳۰ درجه سانتی گراد خواهد رسید.

دمای هوای مازندران در حال حاضر در تمامی مناطق زیر ۲۵ درجه سانتی گراد است. در ساری مرکز استان دمای هوا در گرم ترین ساعت امروز به ۲۲ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید و شب هنگام در خنک ترین زمان به ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر کاهش می یابد.

هم اکنون گرم ترین نقطه مازندران با ۲۳ درجه سانتی گراد بالای صفر شهرستان گلوگاه در شرق و خنک ترین نقطه هم منطقه کوهستانی کیاسر در جنوب شرقی ساری است.

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی مازندران حاکیست که بیشترین افزایش دما را طی روزهای آینده آملی ها تجربه خواهند کرد که دمای هوا در آنجا از ۲۱ درجه امروز به ۳۲ درجه بالای صفر در روز جمعه خواهد رسید.

دمای هوای ساری هم با ۱۰ درجه افزایش از ۲۲ درجه بالای صفر در روز جاری به ۳۲ درجه طی روز جمعه می رسد. افزایش دما در ایستگاه قراخیل قائمشهر و دشت ناز ساری هم ۱۰ درجه پیش بینی شده است.

کمترین تغییرات دمای هوا در این مدت مربوط به بلده شهرستان نور با سه درجه افزایش است که از ۲۱ درجه امروز به ۲۴ درجه بالای صفر در روز جمعه خواهد رسید.

هواشناسی مازندران همچنین وضعیت جوی امروز استان را نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش نسبی دما و بارش پراکنده پیش بینی کرده است . فردا سه شنبه نیز هوای استان در مناطق جلگه ای ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد و در دامنه ها و ارتفاعات هم بارندگی همراه با وزش باد و احتمال رعد و برق پیش بینی شده است.

هوای مازندران برای روز چهارشنبه ابری همراه با بارندگی و بتدریج با کاهش ناپداری و ابر پیش بینی شده است ، ولی روز پنجشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما خواهد بود.

هواشناسی مازندران وضعیت جوی استان را برای روز جمعه صاف تا نیمه ابری و همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی کرده است. این وضعیت تا اواخر روز شنبه ادامه دارد ولی از آن زمان به بعد با افزایش ابر و کاهش دما همراه خواهد شد. روز یکشنبه هفته آینده که احتمالا آخرین روز ماه مبارک رمضان و یا عید فطر است ، هوای مازندران نیمه ابری تا تمام ابری خواهد شد که با بارش پراکنده باران و وزش باد همراه می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار