محمدرضا مرادی با تأکید بر تکریم خیرین مطرح کرد: مجمع خیرین پشتوانه آموزش و پرورش هستند به طوریکه این افراد کار بسیار بزرگی انجام می‌دهند و لازم است موانع از سر راه آن‌ها برداشته شود و از آن‌ها تقدیر و تشکر می‌کنیم.
کد خبر: ۸۵۱۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲ 18 May 2020
معاون فنی و اجرایی اداره کل نوسازی مدارس استان همدان گفت: در پایان سال ۹۷ تمامی مدارس استان مجهز به سیستم گرمایشی استاندارد و بخاری‌های نفتی به طور کامل از مدارس جمع آوری شدند.

به گزارش ایسنا، مرادی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان، اظهار کرد: با توجه به عملکرد و همدلی مهندسان و متخصصان امر در نوسازی مدارس توانسته ایم هر سال در نوسازی جزء رتبه‌های برتر کشور باشیم و این باعث اعتماد بیشتر مردم به این سازمان و حضور بیش از پیش خیرین شده است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان همدان نیز با بیان اینکه مجمع خیرین مدرسه ساز بدنه سازمان نوسازی و آموزش و پرورش است، مطرح کرد: طی مدت شش سال تصدی مدیرکل سابق نوسازی هیچ گونه مشکلی از بابت همکاری نداشته ایم و تلاش این مجموعه باعث شده در مجموع بیش از ۳۸ درصد کل فضای آموزش به دست خیرین احداث شود.

علی فراهانی درباره مشکلات حقوقی مجمع خیرین مدرسه ساز که از سال‌های پیش بوده نیز گفت: با درایت و برنامه ریزی مدیرکل سابق نوسازی بسیاری از مشکلات حل شد و اکنون مجمع خیرین از هر زمان دیگری فعال‌تر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز با بیان اینکه شالوده و اساس دستگاه تعلیم و تربیت برگرفته از مفاهیم قرآنی و سیره ائمه اطهار (ع) است، اعلام کرد: یکی از گسترده‌ترین دستگاه‌های اجرایی آموزش و پرورش است که خیل عظیمی از کودکان و نوجوانان را برای آینده ایران اسلامی آماده می‌کند و مهمترین بستری که باید فراهم باشد، بحث نوسازی است و در واقع شامل دو مقوله سخت افزار و نرم افزار است که بخش سخت افزار به عهده سازمان نوسازی مدارس و بخش دیگر بر عهده آموزش و پرورش است.

محمد پورداود با اشاره به اینکه سعی معلمان در تزکیه و تعلیم مرهون بسترسازی توأمان اداره کل آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس است، یادآور شد: باید سازمان نوسازی به دنبال عدالت ساخت و ساز، ظرفیتی و آموزشی باشد.

معاون عمرانی استاندار همدان نیز ضمن تبریک چهل و پنجمین سالگرد تأسیس سازمان نوسازی مدارس گفت: با درخواست‌های مکرر تیموری، مدیرکل سابق نوسازی برای کناره گیری از این پست سرانجام امروز مراسم معارفه مدیرکل جدید این سازمان برگزار شد.

محمودرضا عراقی با اشاره به سوابق علمی و کاری مدیرکل جدید بیان کرد: مرادی، مدیرکل جدید دارای مدرک کارشناسی عمران و کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری بوده و در اداره کل راه و شهرسازی معاون شهرسازی، در کمیسیون ماده ۵ سمت دبیر را داشته و دارای دقت نظر بالایی است.

مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان نیز گفت: از سال ۷۷ که مجمع خیرین مدرسه ساز استان شروع به فعالیت کرده است، در نخستین جشنواره تعهدات آن مبلغ ۵۷۱ میلیون تومان بود و در آخرین جشنواره که سال گذشته و به عنوان دوره بیست و یکم بود، تعهد خیرین به رقمی افزون بر بر ۴۱ میلیارد تومان رسید و برای جشنواره جدید پیش بینی ما افزایش این مبلغ است و این بیانگر آن است که خیرین سال به سال تعهدات خود را افزایش داده اند و یاری گر سازمان آموزش و پرورش بوده اند.

فرزاد تیموری ادامه داد: از سال ۹۳ که بنده عهده دار پست مدیرکلی بوده ام، طبق نمودار آماری میزان تعهدات خیرین مدرسه ساز افزایش یافته و خوشبختانه در استان ۸۷۴ نفر خیر حضور دارند که ۲۰۴ نفر از آن‌ها صرفا در عرصه مدرسه سازی فعالیت دارند و مابقی با اهدای زمین، تجهیزات، مبالغ نقدی و ... به امر مقدس مدرسه سازی کمک کرده اند.

وی با بیان اینکه تعداد ۳۳۳۸ نفر از معلمان سطح استان نیز هر ماه بخشی از حقوق خود را برای مدرسه سازی اهدا می‌کنند که بسیار کار ارزشمندی است، درباره پروژه‌های خیرین مطرح کرد: از شروع فعالیت مجمع خیرین مدرسه ساز تاکنون ۳۱۴ پروژه در قالب ۱۹۲۰ کلاس درس و با زیربنای ۲۲۱ هزار و ۳۳۴ مترمربع توسط خیرین مدرسه ساز احداث و به آموزش و پرورش استان تحویل شده که بسیار ظرفیت بالایی است.

تیموری درباره مشکلات مدارس نیز اعلام کرد: یکی از این مشکلات استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس بود که خطرات عمده‌ای اتفاق افتاد و باعث آسیب به دانش آموزان شد، اما خوشبختانه برای رفع این موضوع از سال ۹۲ در قانون بودجه‌ای به عنوان اعتبار ملی درنظر گرفته شد و هر ساله اعتبار مناسبی در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد و با تلاش مضاعف همکاران ما در اداره کل نوسازی مدارس در بخش تأسیسات و معاونت اجرایی، ۶۸۶۱ کلاس درس دارای سیستم استاندارد گرمایشی شده اند که شامل ۱۴۳۲ مدرسه و با اعتباری افزون بر ۵۵ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: در سال ۹۳ که بنده در این پست حضور یافتم، بیشترین مشکلات مدارس بحث سیستم‌های گرمایشی بود که طی دو سال گذشته دیگر بحث استانداردسازی مطرح نمی‌شود و خوشبختانه همدان نخستین استانی است که در سال ۹۷ کلیه بخاری‌های نفتی را از سطح مدارس استان جمع آوری کرد و در ابتدای سال ۹۸ این موضوع در کل کشور به طور کامل اجرایی شد.

تیموری یادآور شد: هم اکنون ۷۰ درصد کلاس‌های درس با سیستم شوفاژ و پکیج، ۲۵ درصد با بخاری‌های دودکش دار استاندارد و چهار درصد با بخاری‌های کم مصرف و یک درصد با بخاری‌های برقی در حال گرمایش هستند.

وی درباره مشکل دیگر مدارس نیز گفت: ۸۰۰۰ مترمربع عایق رطوبت و ایزوگام خریداری و تحویل آموزش پرورش شد که بخش عمده‌ای از مشکل آموزش پرورش در این زمینه حل شد.

تیموری با ارائه گزارشی از پروژه‌های تحویل شده از سال ۹۳ تا ۹۸ بیان کرد: ۷۴۸ پروژه در این مدت به افتتاح رسیده که برای ۱۳۸ پروژه توسط خیرین تأمین اعتبار شده است، این تعداد پروژه در مجموع ۷۱۲۴ کلاس و زیربنای ۵۷۰ هزار مترمربع و با اعتباری افزون بر دو میلیارد و ۲۹۶ میلیون تومان اجرا شده است.

وی با تأکید بر تکریم خیرین مطرح کرد: مجمع خیرین پشتوانه آموزش و پرورش هستند به طوریکه این افراد کار بسیار بزرگی انجام می‌دهند و لازم است موانع از سر راه آن‌ها برداشته شود و از آن‌ها تقدیر و تشکر می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از خدمات «فرزاد تیموری» مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان تقدیر به عمل آمد و و «محمدحسین مرادی» به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار