کد خبر: ۸۵۱۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴ 17 May 2020

رتبه سوم گلستانی‌ها در خرید از فضای مجازی غیررسمی کشور

تابناک/ مدیرکل پست گلستان گفت: شهروندان این استان شمالی در خرید و فروش انواع کالا از فضای مجازی غیررسمی پس از تهران و گیلان رتبه سوم کشور را در اختیار دارند.

مهرداد جلالی روز یکشنبه در جلسه کارگروه تجارت الکترونیک گنبدکاووس اظهار داشت: گلستان ظرفیت و پتانسل بسیار بالایی برای تجارت الکترونیک در فضای مجازی رسمی از طریق فروشگاه های مجازی دارای مجوز دارد که باید تلاش کنیم با ارائه آموزش‌های کسب و کار تجارت الکترونیک و پشتیبانی سخت افزاری از آن، سهم استان را در این حوزه افزایش دهیم.

وی سهم تولیدکنندگان بخش های گوناگون گلستان از تجارت الکترونیک و فروش محصولات در فضای مجازی رسمی را پایین دانست و افزود: پارسال ۹ هزار و ۳۰۰ مرسوله در قالب تجارت الکترونیک از این استان ارسال و ۷۳ هزار مرسوله وارد گلستان شد.

جلالی ادامه داد: زیرساخت های توسعه تجارت الکترونیک در گلستان فراهم است و استفاده از آن می تواند منجر به توسعه کسب و کار و ایجاد درآمد و اشتغال در استان شود.

مریم حاجی‌ابراهیمی معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان نیز در این جلسه گفت: فروش از طریق فضای مجازی یک فرصت مناسب برای هنرمندان گلستان در شرایط کرونایی است که فعالان این حوزه باید از این فضا برای توسعه فعالیت های خود استفاده کنند.

فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این جلسه تجارت الکترونیک را ایده خلاقانه ای در شرایط کرونایی دانست و بر ضرورت بسط و گسترش فرهنگ این نوع تجارت توسط تولیدکنندگان تاکید کرد.

عبدالقدیر کریمی گفت: فروش رسمی محصول از طریق مبادی فضای مجازی رسمی دارای مجوز باید همراه با آموزش و کار کارشناسی باشد تا به رونق تولید، ایجاد درآمد و اشتغال و همچنین توسعه کسب و کار تجارت الکترونیکی کشور کمک کند.

در پایان این جلسه، کارگاه آموزشی برای تعدادی از هنرمندان و فعالان صنایع دستی شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار