استاندار همدان با اشاره به اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید روی روابط عمومی‌ها سرمایه گذاری کرده و به خوبی از ظرفیت استان‌ها استفاده کنند، تأکید کرد: مدیران باید بهترین نیرو‌ها و متخصصان را به کار بگیرند چراکه روابط عمومی و ارتباطات یک فن است که افراد باید داشته باشند به طوریکه از افراد خوش‌ذوق و علاقمند در این سمت استفاده شود.
کد خبر: ۸۵۱۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲ 17 May 2020
استاندار همدان گفت: در راستای تحقق «جهش تولید» ۷۰ پروژه تعریف شده که بخش خصوصی با ۸۰۰۰ میلیارد تومان برای به ثمر رسیدن آن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

به گزارش ایسنا، سیدسعید شاهرخی در همایش روز ارتباطات و روابط عمومی استان همدان، فلسفه وجودی روابط عمومی را ایجاد پل ارتباطی بین مدیران و مسئولان دوایر اجرایی با مردم دانست و اعلام کرد: اگر این پل قوی، هوشمند و دوجانبه باشد، به ثمربخشی فعالیت‌ها و هدفمند کردن اقدامات اجرایی کمک بسیاری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه نقش روابط عمومی‌ها بی‌بدیل، غیرقابل جایگزین و اثربخش است، ادامه داد: قرار گرفتن در این مصدر باید با عشق و علاقه و همراه با دانش و فن لازم باشد و مدیران در این جایگاه باید انگیزه لازم را برای گام برداشتن در این سطح داشته باشند.

شاهرخی با بیان اینکه امکان برقراری ارتباط مسئولان و دستگاه‌ها به صورت مستقیم با همه مردم استان وجود ندارد که در این حوزه روابط عمومی باید از ابزاری، چون رسانه‌ها استفاده کند، خاطرنشان کرد: لازم است مدیران دستگاه‌های اجرایی و روابط عمومی‌ها از ظرفیت عظیم رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی، کسب خبر و افکارسنجی عمومی استفاده کنند.

وی ساماندهی ارتباط دستگاه‌های اجرایی با مردم را یک ضرورت دانست و بیان کرد: به همین منظور و رسیدن به این هدف، سند اطلاع‌رسانی استان تدوین شده و به عنوان یکی از مهمترین امور در سطح استان مطرح است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید روی روابط عمومی‌ها سرمایه گذاری کرده و به خوبی از ظرفیت استان‌ها استفاده کنند، تأکید کرد: مدیران باید بهترین نیرو‌ها و متخصصان را به کار بگیرند چراکه روابط عمومی و ارتباطات یک فن است که افراد باید داشته باشند به طوریکه از افراد خوش‌ذوق و علاقمند در این سمت استفاده شود.

وی با تأکید بر اینکه استان همدان یکی از بهترین ظرفیت‌های رسانه‌ای کشور را دارد، افزود: افراد شاخصی در رسانه‌ها فعالیت می‌کنند اگرچه ممکن است اختلاف سلیقه نیز بین افکار وجود داشته باشد که لازمه کار است و در جریان نقد‌های سازنده و تضارب افکار است که رصد و توسعه رقم می‌خورد.

استاندار همدان ادامه داد: نقد منصفانه با تخریب فاصله زیادی دارد، اما انصافاً اصحاب رسانه استان همدان دنبال حاشیه نبوده و همواره کمک کرده اند تا حواشی از استان دور شود.

شاهرخی مطرح کرد: همه وقت و انرژی خود را صرف خدمت به مردم کرده ایم، اما ممکن است در نگاه مسئولان اختلاف دیدگاه وجود داشته باشد و، چون هدف خدمت است، همواره همه مدیران انرژی خود را در این راه صرف کرده اند.

وی درباره بهبود معیشت مردم در سال «جهش تولید» اظهار کرد: باید جهش تولید را برای بهبود معیشت مردم دنبال کنیم که برای این کار نیازمند ایجاد فرصت شغلی و از بین بردن بیکاری هستیم.

شاهرخی با بیان اینکه برای رفع بیکاری راهی جز سرمایه گذاری در بخش خصوصی نداریم، گفت: منابع خود را سمت بسترسازی برای رونق تولید سوق دادیم و در کنار آن رسالت خود را حفظ واحد‌های موجود نیز می‌دانیم تا بتوانند ظرفیت‌های خود را افزایش دهند.

استاندار همدان با بیان اینکه در سال گذشته ۶۲۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه‌گذاری در استان داشته ایم و این برنامه را در سال‌های آینده نیز دنبال می‌کنیم، افزود: ۸۶ پروژه ملی همچون احداث راه آهن، ایستگاه قطار، تأمین آب، سد، مخازن روستایی، بهسازی روستایی، خانه بهداشت و بیمارستان با بیش از ۶۰۰۰ میلیارد تومان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای جهش تولید نیز پروژه‌هایی را احصا کردیم، خاطرنشان کرد: ۷۰ پروژه تعریف شده که بخش خصوصی با ۸۰۰۰ میلیارد تومان برای به ثمر رسیدن آن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه در استان همدان بیش از ۱۰۰۰ واحد تولیدی فعال هستند، اعلام کرد: روابط عمومی همانگونه که با انعکاس خدمات دستگاه‎ها و دولت در نهایت خدمات نظام را منتشر می‌کند، باید در کنار آن مشکلات مردم را بشنوند و به مدیران منتقل کند تا آنچه در داخل استان قابل رفع است انجام و در نتیجه سایر موارد در سطوح بالاتر دنبال شود و هر جا که نتوانستیم، صادقانه و شفاف علت را به مردم علت بازگو کنیم.

شاهرخی در ادامه به اهمیت همکاری و همراهی مردم و تبعیت از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و تأکید مقام معظم رهبری بر پیروی از این تصمیمات پرداخت و اضافه کرد: یکی از معضلات امروز آمریکا ناهماهنگی در تصمیمات است که امروز دامن‌گیر این کشور شده است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه اصراری نداریم وضعیت استان را سفید اعلام کنیم، خاطرنشان کرد: طی ۱۰ روز گذشته در استان همدان دو تا سه نفر فوتی داشته ایم و میانگین ابتلا به شش نفر در روز رسیده، اما نمی‌خواهیم با سفید شدن اوضاع جان مردم را به خطر بیندازیم.

شاهرخی با بیان اینکه مردم با وجود اینکه شیفته اهل بیت (ع) هستند پذیرفتند که درب حرمین بسته شود و نمازجمعه را ترک کرده، اما انسجام خود را حفظ کردند، گفت: بسیار خرسندیم که با وجود همه سختی‌ها، پیک و هجمه اصلی کروناویروس را سپری کردیم.

وی ادامه داد: مسئولان نقشه شوم دشمن را نقش بر آب کردند به طوریکه دشمنان با ترساندن مردم تلاش کردند اقتصاد را به چالش کشیده و صنعت را به رکود بکشانند بنابراین اگر طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اجرا نمی‌شد و مردم را دو ماه در خانه نگه می‌داشتیم، پس از آن با سیل گرسنگان مواجه می‌شدیم.

شاهرخی با بیان اینکه طی دو هفته اول مشکل ماسک و تجهیزات بهداشتی داشتیم، خاطرنشان کرد: هیچ گاه در ایران کادر درمانی مثل آمریکا از کیسه زباله به عنوان حفاظ استفاده نکردند و هیچ بیماری به علت اوضاع مالی پشت درب بیمارستان منتظر نماند. بین ما و اروپا در جریان کرونا خیلی روشنگری ایجاد شد و کمک‌های مردم ایران نمایانگر همه مسائل بود.

وی در پایان با اشاره به رزمایش کمک مؤمنانه در استان همدان یادآور شد: در مرحله اول ۴۴ هزار بسته معیشتی و در مرحله دوم ۳۸ هزار بسته توزیع شد و در کنار آن مبالغ قابل توجهی نقدی جمع آوری و توسط مردم بین نیازمندان توزیع شد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری نیز با اشاره به کار‌های مؤثری که از سوی دولت و مردم برای انفاق و دستگیری انجام شد، اظهار کرد: کار بسیار زیبا این بود که ناشناس در روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) به صورت عیدی به نیازمندان داده شد.

آیت‌الله سیدمصطفی موسوی‎اصفهانی گفت: ویروس کرونا قدرت ایمان اسلام را در بین کشور‌ها به خوبی نشان داد و این توجه به مسائل اخلاقی، ایثار و کمک به محرومان است که تفاوت بارز ایران اسلامی با کشور‌های دیگر را به نمایش گذاشته است.

وی با بیان اینکه منکر مسائل صنعتی و پیشرفت‌های این حوزه نمی‌شویم، اعلام کرد: جوانان این کشور هشت سال از کیان کشور و دین خود با چنگ و دندان دفاع کردند و امروز نیز در راه مبارزه با کرونا از خودشان گذشتند که همه در سایه شب‌های قدر است و درجه بالای ایمان را به رخ جهان می‌کشد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: قرآن نسخه سعادت دنیا و آخرت است، اما اگر امروز مشکلاتی در کشور وجود دارد و ما منکر آن نیستیم، به علت قوانین اسلام و قرآن نیست بلکه به علت فاصله گرفتن از قرآن و فاصله گرفتن با دین است.

موسوی‌اصفهانی با بیان اینکه کسانی که حقوق نجومی می‌گیرند و برکنار نمی‌شوند به خاطر دوری از قرآن است، اعلام کرد: اگر فرد، خدا را فراموش کند، خودش را نیز فراموش می‌کند بنابراین باید با دستورات الهی از خود مراقبت کنیم و عدالت را سرلوحه کار‌های خود قرار دهیم.

موسوی اصفهانی با اشاره به عدالت محور بودن رفتار امام علی (ع) بیان کرد: امیرالمؤمنین علی (ع) شهید عدالت شد و عدالت ایشان در حدی گسترده است که پس از ۱۴ قرن دانشمندان کتاب عدالتش را می‌نویسند.

وی ماه رمضان را ماه خودسازی مسلمانان دانست و گفت: افرادی که قرآن را در نظر قرار می‌دهند و به احکام الهی، چون روزه توجه داشته باشند، از تعدی و تجاوز به بیت‌المال و ناموس مردم نیز خودداری می‌کنند.

مدیر روابط عمومی استانداری همدان نیز با بیان اینکه توانمندسازی و ارتقاء روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی در دستور کار قرار خواهد گرفت، گفت: یکی از شروط ارتقاء جایگاه روابط عمومی‌های استان همکاری و همراهی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی است البته در برنامه‌های خود به دنبال آن هستیم که روابط عمومی در بخش خصوصی را نیز مورد توجه قرار دهیم.

اسدالله ربانی‌مهر با اشاره به اینکه از تأکیدات مهم استاندار همدان و هیئت رئیسه روابط عمومی‌های استان تعامل با رسانه‌ها و خانه مطبوعات است، افزود: به طور جد به دنبال اجرایی کردن سند اطلاع‌رسانی استان هستیم و یکی از معیار‌های ارزیابی روابط عمومی‌های استان نیز میزان اجرای این سند بوده است.

وی با تأکید بر اینکه سند اطلاع رسانی یک ابتکار جدی و سازنده است به طوریکه در این سند همه مسائل دیده شده و ارزیابی نیز براساس بند‌های سند صورت گرفته است، مطرح کرد: روابط عمومی‌های استان همدان از فعالان کشور هستند و ارتباط و تعامل خوبی بین روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها وجود دارد.

مدیرعامل خانه مطبوعات همدان نیز بیان کرد: ارتباط و تعامل بسیار خوبی بین روابط عمومی‌ها و رسانه‌های استان وجود دارد به طوریکه روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها در کنار هم نقش اساسی در اطلاع‌رسانی و توسعه استان دارند.

مهرداد حمزه مطرح کرد: روابط عمومی‌ها از ظرفیت‌های فضای مجازی استفاده و ارتباط خود را در این بستر با رسانه‌ها برقرار کنند البته اخبار را قبل از انتشار در اختیار رسانه‌های رسمی قرار دهند.

وی درخواست توقف شکایت دستگاه‌ها و ادارات از رسانه‌ها را داد و پیشنهاد کرد: کمیته حل اختلاف در استانداری با حضور نمایندگان خانه مطبوعات، روابط عمومی استانداری و افراد متخصص ایجاد و اختلافات دستگاه‌ها و رسانه‌ها در این کمیته برطرف شود تا کار به دادگاه نرسد چراکه این اتفاق در شأن رسانه و دستگاه‌های اجرایی نیست.

حمزه با اشاره به اینکه کروناویروس برخی از رسانه‌ها را زمین‌گیر کرد، افزود: ۹۰ درصد از ادارات نیز اشتراک نشریات خود را کاهش داده‌اند که مدیران روابط عمومی دستگاه‌ها باید برای این مسئله تدبیر کنند.

وی به توزیع آگهی‌های دولتی اشاره کرد و گفت: هیچ اداره‌ای حق توزیع آگهی دولتی را ندارد و آگهی‌های رسمی باید توسط اداره ارشاد توزیع شود در غیر این صورت دستگاه‌های متخلف به اداره کل بازرسی و دیوان محاسبات معرفی می‌شوند.

حمزه اعلام کرد: تعرفه‌های آگهی‌ها توسط دولت تعیین شده و مطبوعات این تعرفه را مشخص نکرده و تنها از قوانین پیروی می‌کنند اگرچه با وجود تورم هنوز تعرفه‌های مطبوعات به روز نشده است.

تقدیر از روابط عمومی‌های برتر استان

در پایان این همایش از پیشکسوت روابط عمومی «بهجت عباسی» مدیر سابق اداره کل میراث فرهنگی استان، پیشکسوت رسانه «محمدرضا عارف» سرپرست روزنامه جمهوری اسلامی در همدان، «رضا ویسی» مسئول روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی در برگزاری چند سال متوالی «جشنواره دین و رسانه»، «حمید امامی» مسئول روابط عمومی شرکت علیصدر به علت همکاری در برگزاری برنامه‌های روابط عمومی و «سیدامیرحسن شبیری» مسئول روابط عمومی صداوسیمای مرکز همدان برای همکاری صداوسیمای استان با ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان تقدیر شد.

در بخش فرمانداری‌ها به ترتیب مسئول فرمانداری نهاوند، مسئول روابط عمومی ملایر و مسئول روابط عمومی شهرستان همدان حائز رتبه برتر شدند و مسئول روابط عمومی شهرستان‌های اسدآباد و بهار نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش شهرداری‌ها نیز مسئول روابط عمومی شهرداری همدان، شهرداری نهاوند و شهرداری ملایر به ترتیب رتبه‌های اول و سوم را به خود اختصاص دادند، شهرداری لالجین، قروه درجزین و صالح آباد نیز به عنوان روابط عمومی‌های برتر معرفی شدند.

در بخش بانک‌ها مسئول روابط عمومی بانک کشاورزی حائز رتبه برتر و بانک رفاه شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش دستگاه‌های خدمات رسان مسئول روابط عمومی شرکت گاز، برق و آب روستایی به ترتیب رتبه‌های برتر را دریافت کردند و مسئول روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش دانشگاه‌ها نیز مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا، مسئولروابط عمومی دانشگاه پیام نور و مسئول روابط عمومی جهاددانشگاهی همدان حائز رتبه برتر بودند.

در بخش اداره و دستگاه‌ها مسئول اداره کل اقتصاد و دارایی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، جهادکشاورزی و ورزش و جوانان حائز رتبه‌های برتر و اداره کل حفاظت محیط زیست شایسته تقدیر شناخته شد.

 مسئول روابط عمومی شرکت پست به عنوان رتبه برتر و مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره کل دامپزشکی نیز شایسته تقدیر شناخته شدند. در بخش شرکت‌های خصوصی نیز مسئول روابط عمومی شرکت شیشه به عنوان رتبه برتر معرفی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار