کد خبر: ۸۵۱۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶ 17 May 2020

 حسن ردایی صبح یکشنبه در سومین جلسه کارگروه مشترک رفع موانع تثبیت مالکیت دولت در اراضی ملی و دولتی استان تهران در سال جاری اظهار داشت: اشکالات و موانع پیش رو برای انجام مراحل کاداستری شدن ۳۸ هزار هکتار از عرصه‌های ملی دو شهرستان فیروزکوه و دماوند برطرف و صدور اسناد تک برگ کاداستری این اراضی در دست اقدام قرار گرفت.

ردایی بابیان اینکه تاکنون برای ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان سندتک برگ صادرشده است افزود: اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی یکی از سیاست‌های راهبردی مجموعه منابع طبیعی است و اهتمام جدی بر اجرای کامل این طرح برای تمامی اراضی منابع طبیعی استان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای کاداستری شدن حدود ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی استان تهران با مشاوران مجری قرارداد منعقدشده است اظهار داشت: تاکنون مرحله مهم اصلاح هندسی نقشه‌های سنواتی برای ۲۸۸ هزار هکتار از اراضی ملی به پایان رسیده است و برای ۵۰۶ هزار هکتار دیگر این اراضی نیز انجام مراحل اصلاح هندسی در دستور کار قرار دارد.

معاون حفاظت و امور اراضی استان تهران به مراحل اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی در هر پلاک ثبتی اشاره کرد و عنوان داشت: در ابتدا اطلاعات توصیفی و مکانی آن پلاک جمع آوری شده و پس از بررسی و آنالیز، منجر به تهیه نقشه پیشنهادی پلاک ثبتی مورد نظر شده که این نقشه به کمیته فنی منابع طبیعی استان ارجاع داده می‌شود.

ردایی ادامه داد: در کمیته فنی این نقشه‌ها مورد بررسی قرار گرفته و پس از تأیید برای سیر مراحل صدور اسناد تک برگ کاداستری در اختیار ادارات ثبت اسناد و املاک قرار می‌گیرد.

وی به برخی مزایای اجرای طرح کاداستر اشاره و ابراز داشت: با کاداستری شدن اراضی منابع طبیعی علاوه بر برطرف شدن بسیاری از مشکلات ثبتی، از جعل اسناد و سوءاستفاده از این اراضی به شدت کاهش می‌یابد.

گفتنی است استان تهران دارای ۱ میلیون و ۷۸ هزار هکتار اراضی ملی است.

برچسب ها: حسن ردایی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار