کد خبر: ۸۵۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵ 17 May 2020

تست کرونای ۲۰ کودک گیلانی منفی شد

تابناک/رئیس اداره مراقبت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با ارائه توضیحاتی درباره بیماری کاوازاکی گفت: تست کرونای ۲۰ کودک گیلانی منفی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین عرفانی (رئیس اداره مراقبت بیماری های واگیر وزارت بهداشت) درباره افزایش موارد ابتلا به بیماری کرونا در کشور گفت: در این مورد باید به این نکته اشاره کنم که از اواخر فروردین ماه کاری که وزارت بهداشت شروع کرد غربالگری کرونا ویروس بود، تا قبل از انجام این طرح موارد بستری را نمونه گیری می کردیم و بیماران که در وضعیت شدید بیماری قرار داشتند مورد آزمایش قرار می گرفتند و اولویت با بیماران بستری بود.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش توانایی کشور در انجام تست برای کلیه موارد سرپایی مشکوک به کووید ۱۹ این کار انجام شد که با پیک موارد مبتلا روبرو شدیم. ما بیماران را در مراحل اولیه شناسایی کرده و این کار باعث شد که انتقال بیماری به دیگران کاهش پید ا می کند همچنین براثر این کار قطعا افرادی که دچار عوارض شدید هستند کاهش پیدا کرده و حجم بیماران بستری نیز کاهش داشته و موارد مرگ دو رقمی شده و در روزهای اخیر آمار مرگ و میر از عدد ۵۰ نیز کمتر شده است. 

رئیس اداره مراقبت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درباره سندروم کاوزاکی یا کرونای کودکان گفت: کودکانی که در استان گیلان بستری شده بودند و یک خوشه ۲۰ نفره بودند شامل کودکانی با علائم تب بالا و گوارشی بوده که در بیمارستان بستری شده بودند. 

عرفانی تصریح کرد: از نظر تئوری احتمال موثر بودن کرونا ویروس در سندروم کاوازاکی وجود دارد. ما نیز از تمامی این کودکان تست کرونا ویروس گرفته و تست هم آن ها منفی شده است. در حال حاضر حال عمومی آنها خوب است و مشکل خاصی ندارند. نمونه های آنها نیز جهت بررسی بیشتر به تهران ارسال شده تا آزمایش دقیق بیشتر انجام شود.

وی ادامه داد: سندروم کاوازاکی می تواند در زمینه ارثی به دنبال عفونت ویروسی یا باکتری در کودکان ایجاد شود و تظاهراتی مانند تب بالا و عوارض پوستی دارند. کرونا ویروس هم یک ویروس است و بیماری کاوازاکی در کودکان زیر ۵ سال ایجاد می شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار