تابناک گیلان/ مسائل در ایران چگونه است؟ ایران در این نبرد چه کرده است؟ اعداد و ارقام نشان می‌دهد که این کشور بسیار بهتر از اکثر کشور‌های غربی عمل کرده است. اعداد و ارقام نشان می‌دهد، ایران نسبت به فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، آمریکا، انگلیس و سوئیس بسیار بهتر عمل کرده است.
کد خبر: ۸۵۰۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳ 16 May 2020
 
تابناک گیلان/ مسائل در ایران چگونه است؟ ایران در این نبرد چه کرده است؟ اعداد و ارقام نشان می‌دهد که این کشور بسیار بهتر از اکثر کشور‌های غربی عمل کرده است. اعداد و ارقام نشان می‌دهد، ایران نسبت به فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، آمریکا، انگلیس و سوئیس بسیار بهتر عمل کرده است.
 
 

ایران در مبارزه با کرونا چگونه بهتر از کشورهای غربی عمل کرد؟

بین الملل تابناک: در روزها، هفته ها و ماه های گذشته که ویروس کرونا سراسر جهان را درنوردید، گزارش ها و خبرهای زیادی نیز در مورد ایران منتشر شد؛ خبرهایی از رسانه های غربی و عربی که عملکرد ایران در مدیریت بحران کرونا را وارونه جلوه داده اند.

در همین رابطه، وبگاه آمریکایی «کانترپانچ» با زیر سوال بردن فضاسازی های رسانه ای علیه ایران، عملکرد ایران در مبارزه با کرونا را بهتر از عملکرد دولت های غربی ارزیابی کرد.

این رسانه آمریکایی عنوان کرد، رسانه های ضد ایرانی با نشان دادن گورهای دسته جمعی از بلایای طبیعی همچون زلزله در سال های گذشته به دنبال ایجاد تصور منفی از عملکرد دولتمردان ایرانی در بحران کرونا بودند. با این حال، پس از گسترش و همه گیری کرونا، دیدگاه ها در مورد ایران نیز تغییر یافت، به گونه ای که در قیاس با بسیاری از کشورها وضعیت ایران برای مقابله با کرونا آنقدر وخیم نیست که نیازمند کمک خارجی باشد.

اعداد و ارقام نشان می دهد كه ایران نسبت به فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، آمریكا، انگلیس و سوئیس بسیار بهتر عمل کرده است. 

مسائل در ایران چگونه است؟ ایران در این نبرد چه کرده است؟ اعداد و ارقام نشان می دهد این کشور بسیار بهتر از اکثر کشورهای غربی عمل کرده است. اعداد و ارقام نشان می دهد ایران نسبت به فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، آمریكا، انگلیس و سوئیس بسیار بهتر عمل کرده است. 

با توجه به تحریم ها که توسط ایالات متحده اعمال شده، ایرانی ها از نظر تجهیزات لازم برای انجام آزمایشات تشخیصی در هنگام ابتلا به ویروس، فاقد تجهیزات بودند و به تجهیزات و داروهای مورد نیاز پزشکی دسترسی نداشتند که این امر مشکلاتی به وجود آورد. ایران علی رغم تحریم ها و غافلگیری توانسته عملکرد بهتری از اکثر کشورها در این زمینه داشته باشد. ایران برای تأمین نیازهای خود چه اقداماتی انجام داده است؟

شماری از مقامات در سراسر جهان از مبارزه با کروناویروس به «جنگ» تعبیر کرده اند و به درستی نیز چنین می گویند. از سوی دیگر، تعدادی از اقتصادهای برجسته جهان به شدت آسیب دیده اند که احتمالاً حتی منجر به نظم نوین جهانی جدیدی خواهد شد. با وجود این، آنچه جمهوری اسلامی انجام داده، بسیج تمام نیروهای ممکن برای مقابله با آن است؛ یعنی ارتش، سپاه، بسیج مردمی (بسیج) و انجمن های مردمی که هر یک وظیفه خود را انجام می دهند.

در شرایط تحریم، ایرانیان مجبور شدند به خود اعتماد كنند و به همین دلیل تصمیم گرفتند، نیاز به كیت های تشخیصی را از طریق تولید داخلی تأمین كنند. وزارت بهداشت اخیراً اعلام کرده است که یک کیت تشخیصی کروناویروس تولید کرده که می تواند در دو ساعت تشخیص دقیق داشته باشد و حتی آنها را به بازارهای جهانی صادر کند. این کیت ها به تازگی به آلمان صادر شده و سایر کشورها از جمله برزیل، اکوادور  اسپانیا و ترکیه نیز خواستار خرید آنها شدند.

بلافاصله پس از شیوع گسترده ویروس، تمام نیروها زیر پرچم کمیته ملی مبارزه با کروناویروس جمع شدند و بدین ترتیب تلاش های خود را برای تأمین تجهیزات مورد نیاز هماهنگ کردند.

درمورد هزینه‌های درمانی، بیماران کرونا در ایران در صورت ابتلا به این بیماری نگرانی زیادی ندارند، زیرا ایران دارای سیستم مراقبت‌های بهداشتی گسترده‌ای است که منجر به ایجاد شرایط دشواری برای بیماران نخواهد شد. هزینه‌های درمانی برای بیماران ICU به طور متوسط ۴.۵ میلیون تومان (تقریبا ۳۰۰ دلار) و ۲ میلیون تومان (۱۳۰ دلار) برای تخت‌های عادی است. علاوه بر این، اگر بیمار بیمه شده باشد (همانطور که بیشتر بیماران هستند)، آن‌ها فقط باید ۱۰ درصد از صورتحساب را بپردازند و اگر حتی قادر به پرداخت هزینه آن نباشند، هزینه درمانی از آن‌ها دریافت نمی‌شود. به نظر درمانی، ایران از اوایل ماه مارس استفاده از پلاسما درمانی را شروع کرد، به گونه‌ای که گفته می‌شود درمان با پلاسما باعث کاهش مرگ و میر ۴۰ درصدی در بیماران کرونایی شده است.

انتظار می رود این بیماری همه گیر ۳ درصد از تولید ناخالص داخلی ایران را کاهش دهد، به این معنی که اقتصاد ایران می تواند تا ۳۰ میلیارد دلار آسیب ببیند. اما در مقایسه، گلدمن ساکس عنوان کرده که ۳۴ درصدی تولید ناخالص داخلی آمریکا کاهش یافته و پیش بینی می شود تولید ناخالص داخلی انگلیس ۱۵ درصد کاهش یابد.

این به معنای آن نیست که کروناویروس برای ایران مشکل اقتصادی ایجاد نکرده است؛ پیش بینی می شود در آینده هم باعث انقباض اقتصادی بیشتری شود؛ اما این موردی است که مانند تحریم‌ها منجر به عاملی برای تکیه بر خطوط تولید داخلی شده و انزوا از بازار‌های جهانی به این معناست که اقتصاد ایران به اندازه سایر اقتصاد‌ها متاثر از ویروس قرار نگرفته است. انتظار می‌رود این بیماری همه گیر ۳ درصد از تولید ناخالص داخلی ایران را کاهش دهد، به این معنا که اقتصاد ایران می‌تواند تا ۳۰ میلیارد دلار آسیب ببیند. اما در مقایسه، گلدمن ساکس عنوان کرده که ۳۴ درصدی تولید ناخالص داخلی آمریکا کاهش یافته است و پیش بینی می‌شود تولید ناخالص داخلی انگلیس ۱۵ درصد کاهش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار