گزارشی از حاشیه های پر رنگ کرونا در اصفهان
با توجه به اینکه شاخص ترین و مشهودترین علامت کرونا ویروس درگیری ریه ها و سرفه و تب است متاسفانه هر بیماری به هر علتی غیر از کرونا دارای علایم مشابه باشد از سوی جامعه پزشکی به راحتی مهر کرونا و در بخش بیماران مشکوک به این ویروس بستری میشود حال اگر در بین مشکوکین به این ویروس از هر سه نفر یک نفر مبتلا باشد احتمال درگیری دو بیمار غیر کرونایی به این ویروس مرموز است و همین مسیله صدای گلایه و اعتراض بسیاری از خانواده های بیماران غیر کرونایی و همچنین امدادگران اورژانس را بلند کرده است.
کد خبر: ۸۵۰۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲ 16 May 2020

به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان، عاطفه قلع ریز، روزانه صدها نفر به ۱۱۵ تماس گرفته و دادخواهی امدادگری را دارند که در بین آنها بخشی از آنها کرونایی و بخشی غیرکرونایی هستند .

تا قبل از ویروس کرونا بیماران با علامت سرفه و ریوی جزو بیماران حاد تنفسی و ریوی و گوارشی دسته بندی میشدند اما از زمان آمدن کرونا ویروس بیشترین ضربه را این دست از بیماران خوردند ، بیمارانی که اگر صدها پرونده هم از سابقه بیماری ریوی و تنفسی خود نشان دهند چون در مرتبه اول سی تی اسکن از ریه ها آنها گرفته میشود و سپس پی سی آر و شدت درگیری ریه ها نشان داده میشود هیچ بیمارستان غیر کرونایی حاضر به بستری آنها نمیشود و هر باری باید خانواده های این بیماران گاه با تهدید گاه با جر و بحث با امدادگران ۱۱۵ و پرسنل یا موفق به عدم انتقال انها به بیمارستان های غیر کرونایی میشوند یا سرخم می کنند و بیماران انها به خودی خود و به علت داشتن بیماری زمینه و قرار گرفتن در محیط آلوده بیمارستان، کرونایی میشود.

یکی از امدادگران ۱۱۵ در گفتگو با خبرنگار تابناک با اشاره به اینکه بارها به تشخیص پزشک ۱۱۵ مجبور به اعزام بیمار به بیمارستان کرونایی می شویم و پس از انتقال بیمار ، بیمارستان های کرونایی از پذیرش بیمار ممانعت می کنند با این عنوان که علایم بیماری را ندارد و ما سردرگم بین بیمار و بیمارستان میشویم.
وی گفت: مثلا چند روز پیش یک مورد تصادفی داشتیم که یک درجه تب داشت و به همین علت مجبور به اعزام بیمار به بیمارستان کرونایی شدیم.
در این میان بیمارستان های خصوصی هم برای اینکه بیماران خود را از دست ندهند و انگ کرونایی بر انها نخورد از پذیرش بیماران ریوی و تنفسی غیر کرونایی ممانعت می کنند .

مدیر یکی از بیمارستان های خصوصی در اصفهان به خبرنگار تابناک گفت: این بیمارستان مخصوص بیماران کلیوی و دیالیزی است و هیچ وقت چنین ریسکی را نخواهم کرد که بیماران ریوی و تنفسی که سی تی اسکن ان درگیری ریه ها را نشان دهد، بپذیریم و باید بیمار را به بیمارستان های غیر کرونایی ببرید.

علی یکی از همراهان بیمار قلبی و کلیوی که پدرش سابقه جنگ و درگیری ریوی را داشته در گفتگو با خبرنگار تابناک اظهار داشت: به علت بیمار زمینه ای پدرم ترس از بستری پدرم در بیمارستان دولتی را داشتم به هر بیمارستان خصوصی هم رفتم با تست سی تی اسکن ، پدرم را جزو بیماران مشکوک به کرونا تلقی کردند و به بیمارستان کرونایی انتقال دادند .
وی با گلایه به مدیر بیمارستان و کادر درمانی با در دست داشتن مدارک جبهه و سابقه بیماری ریوی پدرش گفت: پدرم بیمار قلبی و کلیوی دارد و اگر به بیمارستان کرونایی انتقالش داند قطعا مبتلا میشود.

مریم کریمی همراه یکی دیگر از بیماران که مادرش مبتلا به بیماری قلبی و سیروز کبدی است نیز با نگرانی و گلایه از وضعیت موجود و برخورد جامعه پزشکی با این دست از بیماران ریوی گفت: با وجودی که به علت بیماری مادرم بیش از ۷ ماه با بیمارستان های مختلف درگیریم تا قبل کرونا به راحتی مادرم با علامت درگیری ریوی بستری میشد اما از زمان امدن کرونا هر باری مادرم را از مسیر اصلی درمان بیماریش خارج و در مسیر بیماران مشکوک به کرونا قرار می دهند که بارها به جامعه پزشکی گلایه کردیم .

وی گفت: هر باری وضعیت مادرم را تشریح میکنم تنها راهی که جلوی پایم می گذارند آوردن کادر درمانی به خانه است که از یک سوی هزینه های درمان بالا است و از سوی دیگر بیماران کبدی چون باید مرتب تحت آزمایش قرار بگیرند امکان نگهداری انها در منزل و پزشکی خصوصی نیست.

با گذشت ۳ ماه از اعلام رسمی کرونا در ایران و مشخص کردن بیمارستان های ویژه کرونایی به ظاهر اما همچنان برای انتقال بیماران غیر کرونایی و به ویژه بیماران پر ریسک از جمله کلیوی ، تنفسی و ریوی و قلبی و کبدی و غیره تمهیدات لازم دیده نشده است.

خانواده بیماران پر ریسک غیر کرونایی به جد دنبال حل این مشکل و پاسخگوی جامعه پزشکی هستند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار