کد خبر: ۸۵۰۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰ 14 May 2020

 

تابناک/فرماندار خلخال از امکانات و تجهیزات ارتفاع‌سنج خودرو در مبادی ورودی جاده‌های خلخال – اسالم – پونل خبر داد.
 

 

 
فریدون بابایی
 
 
فریدون بابایی  در جلسه شورای ترافیک خلخال با اشاره به راه اندازی امکانات و تجهیزات ارتفاع‌سنج خودرو در مبادی ورودی جاده‌های خلخال – اسالم – پونل افزود: این کار به پیشنهاد پلیس راه استان اردبیل با هدف کنترل بار کامیون‌های خروجی از خلخال به مقصد اسالم – پونل و پیشگیری از تخریب آسفالت راه‌های ارتباطی منتهی به استان گیلان ناشی از اضافه بار کامیون‌های حامل بار اجرا می‌شود.
 
وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته تردد کامیون‌های حامل بار اضافی و غیرمجاز در ۲ راه ارتباطی خلخال – اسالم و خلخال – پونل خسارات سنگین مالی ناشی از تخریب آسفالت ۲ جاده بر دوش دولت گذاشته، اظهارداشت: در سه سال گذشته بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال برای بهسازی ،زیرسازی و آسفالت این ۲ جاده با استفاده از روش تثبیت سیمان و آخرین تکنولوژی روز در حوزه استحفاظی خلخال هزینه شده است.
 
بابایی گفت: با راه‌اندازی باسکول در راه‌های ورودی این جاده‌ها و کنترل میزان بار آنها از سمت خلخال مشکل حمل بار اضافی توسط کامیون‌های حامل بار شن و ماسه به مقصد گیلان برطرف شده و با راه‌اندازی امکانات ارتفاع‌سنج نیز بخشی از مشکل تخریب جاده ناشی از حمل اضافه بار کامیون‌های حامل چوب و یا کالا در این مسیرها حل خواهد شد.
 
بزرگراه خلخال – خوجین تعیین تکلیف شد
 
رییس شورای ترافیک خلخال با تاکید بر تعیین تکلیف پروژه احداث بلوار و یا جداکننده بزرگراه خلخال – خوجین از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار داشت: در حالی که آسفالت این بزرگراه سه کیلومتری از خروجی خلخال تا پاسگاه چندمنظوره نیروی انتظامی در منطقه نمونه گردشگری به پایان رسیده ، با گذشت چند سال هنوز برای اجرای بلوار و یا جداکننده و چهار بانده کردن این مسیر پرتردد گردشگری منطقه اقدامی انجام نشده است.
 
وی گفت: با توجه به تخصیص سه میلیارد ریال اعتبار اولیه برای اجرای این پروژه انتظار از مسوولان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل تکمیل این پروژه جهت پیشگیری از حوادث است.
 
او با اشاره به انجام کار راهداری جاده اردبیل – سرچم در حوزه استحفاظی خلخال از سوی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  این شهرستان افزود: برای افزایش خدمات راهداری در این مسیر پرتردد لازم است این حوزه به صورت رسمی به راه‌های حوزه استحفاظی خلخال الحاق شود.ش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار