ابوالفتح میرزایی با بیان اینکه برای بیماران دارای شرایط لازم به نوبت پیوند انجام می‌شود از ابتلای ۲۸ بیمار دیالیزی مبتلا به بیماری کرونا در استان خبر داد و گفت: متاسفانه هشت نفر از این بیماران فوت کردند.
کد خبر: ۸۵۰۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ 14 May 2020
مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: تقریبا ۷۰۰ بیمار در همدان نیازمند پیوند کلیه هستند، اما برخی شرایط لازم برای انجام عمل را نخواهند داشت.

به گزارش فارس، میرزایی با اشاره به عضویت یک‌هزار و ۵۰۰ بیمار دیالیزی و پیوندی عضو انجمن در سطح استان اظهار کرد: تمام بیمارانی که دیالیز می‌شوند در نهایت نیاز به پیوند کلیه دارند.

وی خاطرنشان کرد: تقریبا بیش از ۷۰۰ بیمار در استان نیاز به پیوند دارند، اما برخی باید شرایط لازم را داشته باشند.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان همدان با بیان اینکه وقتی بیماری دیالیز می‌شود هیچ درمانی جز پیوند کلیه ندارد و آخرین گزینه همین است گفت: البته برخی شرایط لازم را ندارند که ممکن است سن بالا و بیماری دیگری داشته باشند و یا به دلایل دیگری پیوند انجام نشود.

وی با بیان اینکه برای بیماران دارای شرایط لازم به نوبت پیوند انجام می‌شود از ابتلای ۲۸ بیمار دیالیزی مبتلا به بیماری کرونا در استان خبر داد و گفت: متاسفانه هشت نفر از این بیماران فوت کردند.

میرزایی با بیان اینکه بقیه بیماران یا بهبود یافته‌اند یا تعدادی هنوز در قرنطینه و تحت مداوا هستند افزود: بیماران دیالیزی حداقل هفته‌ای سه روز دیالیز می‌شود و عملا روز‌هایی را باید صرف درمان کنند و کار کردن برایشان سخت است.

وی با اشاره به اینکه بیماران پیوند کلیه نیز با مشکلاتی نظیر تهیه دارو، درمان، ویزیت، مراقبت، آزمایش و ... مواجه هستند، اما دیگر هفته‌ای سه روز را صرف دیالیز نمی‌کنند و تقریبا مشکلات مشابه با بیماران دیالیزی دارند.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان همدان با بیان اینکه گاهی دیالیز به راحتی انجام نمی‌شود و عدم دسترسی به عروق، افت فشار و بالا رفتن فشار، سرماخوردگی، پوکی استخوان، شکستگی اعضا و استخوان‌ها و... مطرح است افزود: بیمارانی که توانایی مالی ندارند با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید به آن‌ها کمک کرد چرا که گرفتاری‌هایشان چند برابر می‌شود.

وی با تاکید به اینکه امیدوارم به نوعی به این بیماران در تامین دارو، انجام آزمایش، ایاب و ذهاب و ویزیت مساعدت شود تا کمتر تحت فشار باشند گفت: متاسفانه در حال حاضر به خاطر بیماری کرونا انجام پیوند متوقف شده و بیمارانی سرگردان هستند.

میرزایی خاطرنشان کرد: سال گذشته تمام اقدامات لازم برای انجام عمل پیوند برای تعدادی از بیماران انجام شده بود، اما بیماری کرونا مانع شد و در حال حاضر این بیماران سرگردان هستند.

وی خواستار توجه خیرین در کمک به این بیماران شد و گفت: این روز‌ها به دلیل افزایش سازمان‌های مردم نهاد، کاهش درآمد مردم و ... باعث کاهش کمک‌های مالی به انجمن شده در حالی که ما وابسته به هیچ سازمانی و نهادی نیستیم و انجمن تنها از طریق مردم اداره می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار