معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج گفت: باید شهرداری ها و بخشداران از افزایش املاک قولنامه ای دراین شهرستان جلوگیری کنند.
کد خبر: ۸۵۰۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲ 14 May 2020

رشد قارچ گونه املاک قولنامه ای در سطح شهر/ برای رفع تصرفات از هیچ کمکی دریغ نخواهیم داشت

به گزارش «تابناک البرز»؛ غفور قاسم پور در نشست کارگروه ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان کرج گفت: در روستاهایی مانند محمود آباد و در سطح شهر نیز شاهد رشد قارچ گونه املاک قولنامه ای هستیم که از پایه خلاف می سازند و شهرداری هاو بخشداری ها باید در این زمینه کنترل های لازم را اعمال کنند.

وی ادامه داد: در ابتدا به سراغ دانه درشت ها و عاملان سازمان یافته در ساخت و سازهای غیرمجاز کلانشهر کرج می رویم و با سرشاخه های اصلی در ساخت و سازهای غیرمجاز مقابله می کنیم تا مابقی متخلفان خرده پا نیز حساب کار دستشان بیاید.

قاسم پور گفت: با اینکه جلسات متعددی نیز در این زمینه تشکیل شده و ساخت و سازها همچنان ادامه دارد، اما به نظر میرسد اقدامات تنها به صورت مقطعی موثر بوده و خروجی لازم را نداشته است.

وی با تاکید براینکه نباید از ابتدا اجازه بدهیم سقف سازه غیرمجاز بنا نهاده شود گفت: تمام دستگاه ها باید به وظیفه قانونی خود عمل کنند و در بحث ساخت و سازهای غیرمجاز، در حوزه شهری و روستایی وظیفه صیانت از طرح های تفضیلی و هادی شهری داریم.

فرماندار ویژه کرج افزود: تبعات تخریب ساختمان های غیرمجاز فراگیر است و باید با در نظر گرفتن تمام جوانب امر پیشگیری های لازم را باید داشت.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری پرونده های قضایی در این زمینه ادامه داد: هم اکنون نیز پرونده های متعددی در کمیسیون های ماده ۹۹ و ۱۰۰ وجود دارد و احکامی نیز صادر شده و سازه های غیرمجاز در انتظار تخریب قرار دارند.

معاون استاندار البرز در بخش دیگری آثار ساخت و سازهای غیرمجاز را از منظر اجتماعی نیز تبیین کرد و گفت: این روند توسعه حاشیه نشینی و افزایش بزه های اجتماعی را اعم از سرقت نیز در سطح شهرها افزایش می دهد و اقدامات را برای کنترل سخت تر می سازد.

فرماندار کرج با بیان اینکه باید تجارب تهران را در کرج نیز به اجرا گذاشت و خلاء های موجود را نیز برطرف ساخت، افزود: یکی از الگوهایی که در محمدشهر کرج موثر بوده واگذاری اقدامات به بخش خصوصی بوده است؛ طرحی که در شورای چهارم اسلامی شهر کرج نیز لایحه آن به شهرداری ارسال شد اما به مرحله اجرا نرسید.

وی بیان کرد: همچنین باید نسبت به بازنگری طرح های هادی در روستاها به ویژه در روستاهای بخش آسارا که توسط بنیاد مسکن انجام می شود، وارد عمل شد.

قاسم پور همچنین از پیش بینی اختصاص بودجه در اعتبارات سال ۹۹ برای تامین تجهیزات( اداره راه و شهرسازی و جهادکشاورزی)، تخریب سازهای غیرمجاز در کلانشهر کرج خبر داد و گفت: برای رفع تصرفات از هیچ کمکی دریغ نخواهیم داشت.

وی افزود: بخشنامه دادستان برای استعلام مشاورین املاک باید اجرایی شود و این امر را پیگیری و نظارت خواهیم کرد چراکه ساخت و سازهای حریم رودخانه کرج در جریان انجام است و ۴ کیلومتری که شهرداری کرج باید آن را اجرایی کند نیز پیگیری خواهد شد.

قاسم پور تاکید کرد: نباید اجازه بدهیم شهرهای اقماری روز به روز رشد کنند و خط قرمزی دور شهرهای حاشیه ای کشیده شود تا آلونک های سربه فلک کشیده روز به روز رشد نکنند.

وی افزود: بسیاری از شهرک های جدید در سالهای اخیر شکل گرفته اند و ناشی از افزایش همین ساخت و سازها است ،جلوی رشد محله های حاشیه نشینی که هر روز شاهد توسعه آنها هستیم باید گرفته شود.

وی یاد آور شد: به صورت عمده در شهرها و روستاها علاوه بر پروانه ساخت، اضافه بر سطح و فراتر از سقف مجاز نیز شاهد افزایش طبقات هستیم که این معضل نیز باید با شیوه های قانونی برچیده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار