استاندار قزوین :
ذخیره کالاهای اساسی برای حداقل سه ماه در استان قزوین انجام شود استاندار قزوین گفت: با برنامه‌ریزی برای ذخیره کالاهای اساسی برای حداقل سه ماه، نباید هیچ دغدغه‌ای در تهیه و توزیع اقلام اساسی داشته باشیم.
کد خبر: ۸۵۰۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵ 14 May 2020

 

 ضرورت افزایش تیم‌های گشت و بازرسی در بازار /ساماندهی انبارها توسط سازمان صمت سریعا اقدام شود
 
 

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین  ، هدایت الله جمالی پور در جلسه تنظیم بازار که در استانداری قزوین برگزار شد با تسلیت ایام شهادت امیر مؤمنان علی (ع) اظهار داشت: این ایام فرصت مناسبی برای تأمل در آموزه‌های دینی و بزرگان دینی است تا مسیر درست را شناسایی و در آن جهت حرکت کنیم.

وی افزود: در شرایطی که کرونا کشور و استان را متأثر کرد و آسیب‌های زیادی دیدیم و شاهد ایثار کادر درمانی و پزشکی و کمک مومنانه خیرین بودیم متأسفانه برخی نیز با بداخلاقی و سوءاستفاده از شرایط ایجاد شده به فکر مال اندوزی افتادند و با احتکار و گران فروشی درد مردم را بیشتر کردند که باید با آنها برخورد قانونی صورت گیرد.

استاندار قزوین تصریح کرد: وجود گران فروشی و احتکار در بازار نشان می‌دهد برخی از آموزه‌های دینی دور شده‌اند و نیازمند فرهنگ سازی هستیم تا از محاسن اخلاقی دور نشویم و ماه رمضان فرصتی برای دوری از بدی‌ها و نزدیکی به خداست.

جمالی پور بیان کرد: ستاد تنظیم بازار از جلسات مهمی است که تصمیمات آن می‌تواند در معیشت مردم تأثیر داشته باشد لذا وقتی از نابسامانی و گران فروشی حرف می زنیم همه باید برای حل آن همت کنند.

وی اظهار داشت: ویروس کرونا اقتصاد را تحت تأثیر قرار داد و پیامدهای آن در اختیار ما نیست هرچند برای آن هم باید برنامه داشته باشیم اما برای سایر مشکلات می‌توانیم تدبیر کنیم و درست تصمیم بگیریم.

استاندار قزوین افزود: اگر شرایط را رها کنیم دچار نابسامانی می‌شویم لذا از مدیران انتظار می‌رود با برنامه وارد کار شوند تا نتیجه کارها خوب باشد.
جمالی پور اضافه کرد: اگر مشکل ذخیره کالاهای اساسی و مواد غذایی و یا گندم را داریم باید برای آن فکری کنیم و بخش خصوصی را دعوت کنیم تا در این بخش سرمایه گذاری کند تا حداقل برای سه ماه مشکلی در تأمین مواد نداشته باشیم.
وی گفت: هنوز در شهر گران فروشی دیده می‌شود که باید نظارت‌های خود را بیشتر کنیم چون این وضعیت می‌تواند مردم را بد بین و موجب پرخاشگری شود.
استاندار قزوین تصریح کرد: اگر مردم عصبانی و ناراحت شوند حتماً از نوع مدیریت ما بوده که نتوانسته‌ایم قیمت‌ها را در بازار کنترل کنیم لذا باید سازمان صنعت و تعزیرات در کنار هم با جدیت بیشتری کار کنند.
جمالی پور گفت: دستگاه‌های مسئول باید راهکار ارائه دهند و مراقب افزایش بی رویه قیمت‌ها باشند و نگذارند در ایام رمضان التهاب دیگری در بازار ایجاد شود و مردم نگران شوند.
وی اظهار داشت: البته در برخورد با متخلف حتماً بر اساس توصیه‌های دینی رفتار کنید و ابتدا تذکر، سپس هشدار و جریمه نقدی و در نهایت با تعطیلی واحد صنفی متخلف را تنبیه کنید تا وضعیت بازار تثبیت و کنترل شود.
استاندار قزوین اضافه کرد: اگر مردم جدیت شما را ببینند حتماً همراه شده و قدردانی می‌کنند لذا افزایش تیم‌های گشت و بازرسی را در اولویت قرار دهید.

وی بیان کرد: برای ساماندهی انبارها توسط سازمان صمت اقدام شود تا بازار تنظیم شود و دریافت گزارش از وضعیت موجودی انبارها با نظارت هدفمند می‌تواند به کنترل بازار کمک کند.

جمالی پور اضافه کرد: برای ذخیره سازی گندم و محصولات استراتژیک از همین امروز برنامه ریزی کنید تا دچار چالش نشویم.
استاندار قزوین از مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران قزوین، البرز و تاکستان که در تهیه و توزیع میوه شب عید تلاش کردند تشکر کرد.

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار