رییس دانشگاه اصفهان با ارسال نامه‌های جداگانه‌ای به رییسان بیش از ۵۰ دانشگاه همکار بین‌المللی با آنها درباره بحران شیوع بیماری کرونا، ابراز همدردی و همبستگی کرد.
کد خبر: ۸۵۰۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸ 13 May 2020

رییس دانشگاه اصفهان در این نامه‌ها علاوه بر ابراز همدردی و همبستگی با جامعه دانشگاهی دنیا به شرایط پیش آمده ناشی از بحران شیوع کرونا، تلاش‌های انجام شده برای مقابله با آن و محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه اشاره کرده است.

هوشنگ طالبی در این پیام‌ها تصریح کرد که مردم ایران به‌واسطه­ همه‌گیری کرونا دچار آسیب‌های این بیماری، خسارت‌های اقتصادی و از دست دادن درآمد و شغل خود شدند با این تفاوت که تحریم­‌های ظالمانه آمریکا بر زندگی جاری آنان مزید بر علت شده است.

وی با اشاره به تلاش‌های دولت و ملت بزرگ ایران برای مواجهه با این بحران و تأثیر تحریم‌ها بر زندگی مردم و دشوار کردن مسیر درمان مبتلایان به بیماری کرونا، تاکید کرد: هر چند تلاش‌های بسیار زیادی برای مقابله با بحران کرونا در حال انجام است اما تحریم‌های آمریکا حتی مانع ورود دارو و تجهیزات پزشکی و باعث وارد آمدن زحمت مضاعف بر تیم پزشکی و تلاش‌های دولت و مردم ایران شده است.

رییس دانشگاه اصفهان در پیام خود به دانشگاه‌های بین‌المللی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران بر این باور است که انسان‌ها از لحاظ آفرینش برابر هستند و چنانچه ملتی دچار درد و آلام باشد سایر ملت‌ها نباید در آرامش و سکوت باشند، گفت: تنها راه مقابله با بحران کرونا و دیگر بحران‌های بین‌المللی همبستگی و همکاری بین ملت‌هاست.

طالبی در پیام خود از جامعه جهانی به‌ویژه دانشگاهیان خواست تا در اعتراض به رفتارهای آمریکا و درخواست برای لغو تحریم‌های ظالمانه دولت ترامپ با مردم ایران هم‌صدا شوند و در جلب حمایت بین‌المللی در این زمینه کمک کنند.

وی در پیام خود خاطر نشان کرد که دانشگاه اصفهان با وجود تعطیل بودن کلاس­‌های حضوری از زمان شیوع بیماری کرونا، برنامه‌­های آموزشی و پژوهشی را به‌صورت مجازی و با تقویت زیرساخت­‌ها با جدیت دنبال کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار