استاندار اصفهان گفت: راه‌اندازی شهرک پوشاک در اصفهان می‌تواند گامی موثر در جلوگیری از فروش قاچاق این محصولات باشد.
کد خبر: ۸۴۹۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲ 13 May 2020

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان؛ دکتر عباس رضایی روز چهارشنبه در کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اصفهان به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ماموریت داد تا زمینه تسریع در راه اندازی شهرک پوشاک و رفع موانع آن را دنبال کند.

وی تصریح کرد: راه اندازی این شهرک از اقداماتی است به صورت ریشه‌ای و اصولی می‌تواند در تقویت فروش کالای داخلی و جلوگیری از فروش پوشاک قاچاق موثر باشد.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و در استان اصفهان با اشاره به ضرورت حمایت از تولیدات داخلی در ایجاد اشتغال، گفت: جلوگیری از قاچاق کالا می‌تواند عاملی برای تقویت اشتغال داخلی شود.

وی اظهار کرد: برندسازی پوشاک داخلی و فرهنگ سازی در بین فروشندگان و مردم برای فروش و خرید کالای داخلی می تواند عامل رونق مصرف کالای داخلی و جلوگیری از فروش کالای بیگانه شود.

استاندار اصفهان افزود: کلیه دستگاه‌ها در این خصوص باید اهتمام بیشتری داشته ‌و با هماهنگی و وحدت رویه، نسبت به مساله قاچاق پوشاک باشند.

وی تصریح کرد: برخورد با واردکنندگان پوشاک قاچاق در اولویت باشد زیرا در این صورت به راحتی می‌توان جلوی خرده‌ فروشی‌های قاچاق را نیز گرفت.

رضایی همچنین با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از دستگاه اسکن کامیونی کالا (ایکس‌ری) تاکید کرد: نصب این دستگاه‌ها در ورودی استان و سایر استان‌های مرزی اقدامی مناسب در تشخیص و شناسایی کالای قاچاق است.

وی خاطر نشان کرد: اگر چه نصب این دستگاه‌ها ممکن است برخی معایب از جمله کاهش سرعت تردد را به همراه داشته باشد ولی قطعا گام موثری در جلوگیری از توزیع کالای قاچاق و مواد مخدر خواهد بود.

استاندار اصفهان تاکید کرد: جانمایی ایستگاه‌های پایش و نصب دستگاه‌های ایکس‌ری با بهره‌گیری از نظارت دستگاه‌های مسوول و با دقت بالا و آینده‌نگری صورت گیرد تا ضمن کاهش مشکلات، دقت و سرعت شناسایی را افزایش دهد.

وی خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر دستگاه تعزیرات و قضایی استان نسبت به تعیین تکلیف کالاهای مکشوفه شد و اظهار کرد: تعیین تکلیف سریع این اقلام موجب انگیزه بیشتر دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی استان خواهد شد.

یکصد و بیستمین کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اصفهان روز چهارشنبه به ریاست استاندار اصفهان با ۲ دستورکار بررسی و نصب دستگاه پایش کامیونی (ایکس‌ری) در محور جنوبی استان و ارائه گزارش و بررسی قاچاق پوشاک، کیف و کفش در استان برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار