کد خبر: ۸۴۹۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴ 13 May 2020

بیش از ۲ هزار تُن کود شیمیایی در جنوب کرمان توزیع شد

تابناک/مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان از توزیع ۲ هزار و ۱۰۰ تُن کود شیمایی طی یک سال گذشته در هفت شهرستان این منطقه خبر داد.

احمد مشایخی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کودھای شیمیایی توزیع شده از نوع اوره بوده که در بین کودھای شیمیایی مصرفی در ایران کود اوره دارای بالاترین میزان مصرف است.

وی اظهار داشت: کودهای خریداری شده توسط شرکت‌ تعاونی‌ھای تحت نظارت اداره کل تعاون روستایی جنوب کرمان بین بهره‌برداران بخش کشاورزی توزیع شده است.

مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان تصریح کرد: علاوه بر این میزان کود شیمیایی اوره، یکصد تُن کودھای ریز مغذی نیز بین کشاورزان منطقه جیرفت و کهنوج توزیع شد.

وی به نام گذاری شعار سال از سوی رھبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت بزرگ بخش کشاورزی جنوب کرمان شبکه تعاون روستایی این منطقه در حال تامین و تدارک کودھای شیمیایی مورد نیاز کشاورزان بوده از این رو با حمایت از کشاورزان و روستاییان به دنبال تحقق شعار «جهش تولید» ھستیم.

مشایخی تامین به موقع نهاده‌های کشاورزی با کیفیت را عامل جلوگیری از انحراف در چرخۀ توزیع کود شیمیایی عنوان کرد و گفت: تامین کودهای شیمیایی موجب بازدهی بیشتر مزارع و رضایت‌مندی تولیدکنندگان می‌شود.

وی ادامه داد: تأمین مایحتاج کشاورزان یکی از دغدغه‌ھای اصلی تعاون روستایی بوده تا چرخۀ تولید دستخوش کاستی نشود.

مشایخی اظهار داشت: ارائه خدمات، کمک شایانی به اقتصاد روستائیان و کشاورزان می‌کند و آن‌ها را از رفت و آمدھای پرھزینه و زمان بر دور نگه می‌دارد.

جنوب کرمان با یک میلیون نفر جمعیت از هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، قلعه‌گنج، منوجان، فاریاب و رودبار جنوب تشکیل شده است.

در این منطقه سالانه چهار و نیم میلیون تُن انواع محصولات کشاورزی تولید می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار