محمد دارابی در گفتگو با تابناک:
معاون دبیرکل مجمع دوستی جوانان جهان اسلام گفت:جهش تولید تضمین کننده آینده اقتصادی کشور است.
کد خبر: ۸۴۹۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 13 May 2020

محمد دارابی  در گفتگو با خبرنگار  تابناک کرمانشاه اظهار کرد: شعار برگزیده رهبر معظم انقلاب اسلامی، برای سال ۱۳۹۹ نشانگر این است که از یک طرف تولید ملی و معیشت مردم آن قدر مهم و حیاتی است که امام خامنه‌ای از سال ۱۳۹۰ تا کنون شعار هر سال را با محوریت اقتصاد، نامگذاری کرده اند.

وی افزود:از طرف دیگر هم دشمنان نظام اسلامی و کشور عزیزمان، در طول سالیان اخیر، اقتصاد این مملکت را مورد هدف قرار داده‌اند و با تحریم، فشار حداکثری و نقض قوانین بین‌المللی، می‌خواهند ملت بیدار و همیشه در صحنه ایران اسلامی را به زانو درآورده، بر آنان مسلط شوند، ولی از آنجایی که آنان در طول ۴۰ سال عمر پربرکت این انقلاب نتوانسته اند به نتیجه دلخواه خود برسند، در سال‌های اخیر، کمرهمت به فروپاشی اقتصاد کشور بسته اند تا از این راه با اثبات ناکارآمدی مسئولان جمهوری اسلامی، اعتماد مردم ایران را سلب کرده، مشروعیت نظام را زیر سوال ببرند.

دارابی در ادامه تصریح کرد:از این روی، مقام عظمای ولایت با درک هوشمندانه شرایط کلان کشور، شعار "جهش تولید" را بعنوان خط کاری مسولان نظام در سال پیش رو، برگزیدند. هم اکنون کمتر از دو ماه دیگر در حالی منتخبان مردم در مجلس یازدهم بر کرسی‌های‌های بهارستان تکیه می‌زنند که کشور در دوران پساکرونایی، درگیر یک جنگ اقتصادی بی سابقه شده است و شیوع بیماری کوید ۱۹ در کشور، بخش‌های زیادی از اقتصاد را تحت تاثیر خود قرار داده، دست و پای تولید و صنعت را از جنبه‌های مختلف بسته است.

معاون دبیرکل مجمع دوستی جوانان جهان اسلام  خاطر نشان کرد:بر این اساس اولویت این مجلس باید تلاش در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری بر پایه تحقق شعار امسال یعنی"جهش تولید" باشد و در این راستا، نمایندگان ملت در مجلس یازدهم، مسئولیتی خطیر برای تحقق جهش تولید و تقویت بنیه اقتصادی کشور با اتکا به ظرفیت‌های داخلی، بر عهده دارند. وکلای مردم در این دوره باید از طریق وضع قوانینی که بروکراسی‌های پر پیچ و خم اداری را از سر راه تولید بردارد، به رونق تولید کمک نموده و دست بخش خصوصی را در چرخه اقتصاد کشور بازتر نمایند و در همین راستا، زمینه فعالیت، نخبگان و تحصیلکردگان دانشگاهی را که ایده، طرح و یا برنامه‌های اشتغالزایی دارند، در عرصه تولید و بهبود اقتصاد کشور فراهم آورند.

وی ابراز کرد:نمایندگان مجلس یازدهم در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، باید بدانند که با نگاه به پتانسل‌های داخل کشور و برنامه ریز‌های دقیق می‌توان با تکیه بر سیاستگذاری کلان در جهت حمایت از تولید آینده اقتصاد کشور را تضمین و از هرگونه آسیب، تحریم و یا تهدیدی مصون نگاه داشت. همچنین آنان باید بدانند که یکی از ظرفیت‌های بزرگ داخلی اقتصاد کشور، صنعت پتروشیمی است که در واقع ظرفیت گسترده‌ای در امر اشتغال زایی دارد و از آنجایی که بیشتر زنجیره‌های پتروشیمی می‌توانند در داخل فعال و تقویت شوند و ارزش افزوده، قابل توجهی را برای کشور به ارمغان داشته باشد، تقویت این بنیه اقتصادی در کشور با هماهنگی و همکاری‌های بینا بخشی وزارتخانه‌های مرتبط می‌تواند در تحقق شعار امسال رمینه ساز باشد.

دارابی در خاتمه افزود:از دیگر ظرفیت‌های داخلی کشور برای رونق تولید و جهش آن و قطع وابستگی اقتصاد کشور و بیمه آن از همه تهدید‌های بین المللی، توجه به صنعت پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌هاست که می‌تواند درآمد چشمگیری را برای کشور داشته باشند. به طور کلی، ضرورت اشتغال، تقویت تولید و توزیع عادلانه ثروت در جامعه را می‌توان همچون زنجیری به هم پیوسته دانست که برقراری توازن میان آن‌ها را می‌توان به عنوان راهکاری موثر در جهت برون رفت از مشکلات اقتصادی و ایجاد جهش در تولید در نظر گرفت. از دیگر اولویت‌های مجلس آینده در راستای تحقق شعار امسال تقویت شرکت‌های دانش بنیان است. به طور کلی نمایندگان مجلس بازدهم باید برنامه‌های جدی برای تقویت بنیه علمی و فناورانه کشور داشته باشند، به یقین، دستاورد‌های شرکت‌های دانش بنیان منجر به تولید ثروت شده و در عرصه صادرات و ارز آوری نیز کمک شایانی به رشد اقتصاد و جهش تولید در کشور خواهد نمود.
در این میان مختصر به تناسب ظرفیت زمانی و مکانی مواردی را که باید سرلوحه فعالیت‌های نمایندگان مجلس یازدهم، در خانه ملت قرار گیرد تا مسیر تحقق شعار امسال فراهم شود بیان شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار