دبیر ستاد بحران گچساران با اشاره به مهار آتش گفت: در 24 ساعت گذشته 3 فقره آتش سوزی در گچساران رخ داد.
کد خبر: ۸۴۹۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹ 13 May 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حمید نارکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد:  از بعد از ظهر روز گذشته  3 فقره آتش سوزی در مراتع گچساران رخ داد.
 وی  ادامه داد: این آتش سوزی‌ها در ارتفاعات  بالای کوه کارکنان دولت، کشتارگاه ((روستای سراّبننیز به سمت روستای تلخاب شیرین)) و منطقه باغ فرودس گچساران رخ داد.
دبیرستادبحران گچساران  با اشاره به اینکه پس از تلاش چند ساعته آتش مهار و خاموش شد، گفت: طبیعت دوستان اهالی روستا و نیروهای منابع طبیعی، نیروهای بسیجی، انجمن سبزگامان، نیروهای آتش نشانی شهرداری دوگنبدان و شرکت نفت در اطفای حریق در این آتش سوزی مشارکت کردند.
نارکی  با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون این دومین فقره آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی گچساران است که رخ می‌دهد، تصریح کرد: علت و وسعت این آتش سوزی از سوی کارشناسان در حال بررسی است.
دبیرستاد بحران گچساران ادامه داد: در چند روز گذشته آتش سوزی‌ها در ارتفاعات  بالای کوه کارکنان دولت ، دژسلیمان و پلاک انبارشاهی این شهرستان رخ داد که با همکاری و  تلاش ۶۰ نفر از امدادگران منابع طبیعی، آتش نشانی، نیروهای مردمی و اکیپ‌های اطفای حریق کنترل و مهار شد.
وی ابراز کرد: آتش در کمین جنگل‌ها و مراتع است و شهروندان باید از انجام اقدامات خطرساز در طبیعت خودداری کنند.
نارکی  از گردشگران خواست از روشن کردن آتش در طبیعت خودداری و در صورت استفاده از خاموش شدن آن هنگام ترک منطقه مطمئن شوند.
لازم به توضیح است ، 90 درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار