استاندار قزوین :
استاندار قزوین گفت: تهیه سند توسعه مهارت با رویکرد تقویت جایگاه مهارت آموزی گروههای مختلف جامعه در استان مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت.  
کد خبر: ۸۴۹۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ 13 May 2020

 نسل جوان کشور از پایه با مهارت‌های فنی آشنا شوند/مهارت آموزی بخشی از مشکلات کشور را مرتفع می‌کند

 
به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، هدایت جمالی پور  در اولین جلسه شورای مهارت استان که با حضور علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در استانداری قزوین برگزار شد گفت: فنی و حرفه‌ای از سازمان‌های بسیار مهم و تأثیرگذار است و می‌تواند نقش پیشرو در توسعه کشور ایفا کند.

وی افزود: مهارت آموزی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه مدیران آموزشی ما قرار گیرد زیرا بدون تردید در صورت توجه به حوزه مهارت آموزی مشکلات کشور در بخش‌های مختلف مرتفع می‌شود.
جمالی پور تصریح کرد: بیش از ۶۵ سال است که کشور در مسیر توسعه قرار گرفته اما کشورهایی که مسیر توسعه را همزمان با ما شروع کردند در حال حاضر از ما بسیار جلوتر هستند که یکی از دلایل پیشرفت آنها توجه به حوزه مهارت آموزی است اما ما از آن غافل شده ایم.
وی یادآور شد: متأسفانه مسیر نظام آموزشی کشور مبتنی بر مهارت نیست بلکه متکی بر آموزش محفوظات است لذا هیچ برنامه‌ای برای مهارت دانش آموزان در سیستم آموزشی وجود ندارد به همین دلیل دانش آموزان و دانشجویان ما بعد از پایان تحصیلات با چالش و سردرگمی در زمینه اشتغال مواجه هستند.
استاندار قزوین گفت: بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان ما بعد از اتمام تحصیلات خود فاقد هر گونه مهارت هستند و در این مرحله باید به دنبال مهارت آموزی باشند که این امر سرمایه‌های انسانی و مادی کشور را هدر می‌دهد.
جمالی پور تصریح کرد: تجربه جهانی نشان می‌دهد مهارت آموزی را باید از دوران دبستان شروع کرد تا دانش آموز ان پس از اتمام تحصیلات دارای یک مهارت مناسب باشد که در یک مقطع در سال‌های گذشته «طرح کاد» در دبیرستان‌ها با الگو گرفتن از کشور ژاپن اجرا شد که موفق بود.
استاندار قزوین اضافه کرد: مشکل اساسی کشور نوع نگاه ما به حوزه مهارت است و تا این رویکرد تغییر نکند توسعه پایدار کشور محقق نخواهد شد.
وی با طرح این سوال که چرا در کشور ما تعدادی از برندهای مطرح صنعتی کشور دچار مشکل و ورشکستگی شده اند خاطرنشان کرد: یکی از دلایل مشکلات حوزه صنعت این است که ما هیچ گاه موضوع مهارت را به عنوان یک ضرورت و اصل مورد توجه قرار نداده ایم.
استاندار قزوین اظهار داشت: اگر می‌خواهیم کشور در مسیر توسعه قرار گیرد باید به موضوع مهارت توجه ویژه داشته باشیم و در این میان لازم است به دلیل اهمیت مهارت آموزی در کشور سازمان فنی و حرفه‌ای به معاونت رئیس جمهور ارتقا پیدا کند.
جمالی پور افزود: در استان قزوین با توجه به اهمیت مهارت آموزی به تهیه سند توسعه مهارت توجه ویژه صورت خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار