رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز گفت: در پی انجام غربالگری و تست کرونا ویژه رانندگان ناوگان اتوبوسرانی، تست ٢١ نفر از رانندگان مثبت شده و در قرنطینه بسر می‌برند.
کد خبر: ۸۴۹۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵ 12 May 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:حسن‌شاهی در یک نشست خبری با اشاره به موضوع غربالگری و رعایت پروتکل‌ها اعم از تاکسی و ناوگان اتوبوسرانی در شیراز، تاکید کرد: اگرچه در برخی نقاط وضعیت سفید اعلام شده اما تا عادی شدن شرایط، همچنان نگرانی وجود دارد.

او ادامه داد: با تمهیدات اندیشیده شده مقرر شد که زمینه‌ای برای انجام تست ویژه رانندگان تاکسی و اتوبوس فراهم شود، لذا با فراهم شدن مکان مناسبی برای انجام این مهم، از بیش از ۱۵هزار راننده تاکسی در شیراز بدون دریافت هزینه تست گرفته می‌شود که هم‌اینک در حال انجام است.از دو هزار راننده اتوبوس نیز تست گرفته شده است.

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز با بیان اینکه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اطلاع رسانی قبلی تست از رانندگان گرفته می‌شود، عنوان کرد: متاسفانه رانندگان اتوبوسی که تست کرونای آنها مثبت شد، هیچ علائمی نداشتند.

حسن‌شاهی بیان کرد: از آنجا که با توجه به وجود محدودیت‌ها برای رانندگان تاکسی، الزامی به انجام تست نیست اما از آنها می‌خواهیم برای حفظ سلامت خود و خانواده‌هایشان، این تست که ضرر و هزینه‌ای برای افراد ندارد را انجام دهند، چرا که متاسفانه در ناوگان تاکسیرانی تاکنون ۵۰۰ راننده آلوده و ۳۱ فوتی در کل کشور گزارش شده است.

او اضافه کرد: در پروتکل‌های تکلیفی برای فعالیت تاکسی‌ها محدودیت‌هایی نظیر ضدعفونی روزانه و تکمیل فرم خوداظهاری توسط رانندگان، اعمال شده است. همچنین تکالیف عمومی نیز وجود دارد که شامل جداسازی قسمت رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس و تاکسی، است.

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز با بیان اینکه به دنبال اجرایی شدن جداسازی قسمت راننده تاکسی‌ها هستیم، در خصوص افزایش نرخ کرایه تاکسی در شیراز گفت: قطعا افزایش کرایه از سوی رانندگان تخلف محسوب می‌شود، چرا که سازمان متبوع به تازگی نرخ پیشنهادی را تقدیم شورای شهر کرده و هنوز این مهم بررسی نشده است. اما از آنجا که درآمد رانندگان شریف ما به شدت تقلیل پیدا کرده باید یک همدلی با آنها ایجاد شود.

او با اشاره به پیگیری جدی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی خصوصا در بخش اتوبوسرانی، گفت: ١٠٠ دستگاه اتوبوس امسال فرسوده می‌شود که برای جایگزینی آنها به کارخانه سفارش داده شده و قیمت هر اتوبوس ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز هم چنین از توزیع ۵۰۰۰ بسته معیشتی برای رانندگان تاکسی شناسایی شده خبر داد و گفت: رانندگان فرودگاه، پایانه‌ها و تاکسی بیسیم‌ها نیز مشمول دریافت این بسته‌ها شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار