کد خبر: ۸۴۹۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶ 12 May 2020

 

 
 تشکیل کارگروه های تخصصی تکریم ارباب رجوع در دادگستری قزوین
 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، معاون فرهنگی دادگستری در این نشست گفت: وظیفه این کار گروه در راستای مفاد دستور العمل تکریم ارباب جوع ودستورالعمل حفظ کرامت انسانی در دستگاه قضائی است که از سوی ریاست معظم قوه قضائیه ابلاغ شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری ازاجرای برنامه های تکریم ارباب رجوع به عنوان الویت های دادگستری استان در سال 1399 خبرداد واظهار داشت: در این راستا دو کارگروه تخصصی تشکیل شده است که به طور مستمر نشستهای مرتبط جهت پیگیری سیاستهای قوه قضائیه در این راستا  را برگزار نموده و ملاک تصمیم گیری و عمل قرار می دهد.

وی در ادامه افزود:  برخورداری از کرامت انسانی و رفتار محترمانه و اسلامی، برخورداری از اجرای بیطرفانه ،دقیق و کامل قوانین و مقررات و مصون بودن از تبعیض در نظام ها،فرآیندها و تصمیمات دستگاه قضایی و ... برخی از مواردی است که در تکریم مراجعین می بایست مد نظر قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حیدری تصریح نمود: حفظ کرامت و شانیت مراجعه کنندگان از وظایف اداری کارکنان همه سازمان ها بخصوص دستگاه قضا می باشد، از سویی دیگر شایسته است شانیت کارمند نیز از سوی ارباب رجوع حفظ گردد.

معاون فرهنگی دادگستری استان  در ادامه به برخی عناوین و اصول ارزشهای بنیادین تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضائی اشاره کرد و گفت:  مصون بودن از تبعیض در نظام ها،فرآیندها و تصمیمات دستگاه قضایی، دسترسی آسان و سریع به خدمات دستگاه قضایی، حفظ و رعایت حریم خصوصی همه افراد، آگاهی به موقع از تصمیمات و فرآیندهای دستگاه قضایی و دسترسی به اطلاعات مورد نیاز و ... از جمله این عناوین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار