معاون سیاسی استاندار قزوین :
۹۸ درصد سوسک‌های سیاه از مزارع قزوین خارج شده‌اند/مسببان تلفات مرغ در بیابان به دستگاه قضایی معرفی شوند معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: بی توجهی به محیط زیست و اختلال در چرخه زیستی طبیعت آسیب های زیادی دارد و هجوم حشرات از پیامدهای آن است.
کد خبر: ۸۴۹۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶ 12 May 2020

 حفاظت از محیط زیست تکلیفی همگانی است/مبارزات بیولوژیک را جایگزین مبارزه شیمیایی کنیم

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، قرارگاه زیستی استان قزوین به منظور بررسی هجوم سوسک‌های سیاه گندم به شهرهای استان قزوین در استانداری تشکیل جلسه داد.

منوچهر حبیبی در این نشست اظهار داشت: با تغییرات شرایط آب و هوایی و گرم شدن دمای هوا در روزهای گذشته با هجوم غیر منتظره سوسک‌های سیاه گندم به شهرهای تاکستان و بویین زهرا مواجه شدیم که با حضور به موقع مدیران بحران و فرمانداران اقدامات خوبی صورت گرفت.
وی افزود: در موضوع حوادث غیر مترقبه هیچ حادثه‌ای نباید مورد بی توجهی مسئولان قرار گیرد و موضوعات را سبک نگیریم شاید حمله حشرات مخرب و آسیب زا نباشد اما همه ابعاد موضوع را باید در نظر گرفت و به نگرانی مردم هم توجه کرد.
حبیبی بیان کرد: در این گونه حوادث باید به سرعت پیشگیری کنیم و نگذاریم آفت به شهرهای دیگر منتقل شود و اگر ورود ما به حوادث به موقع توأم با اقدام منطقی باشد چالش‌ها کمتر می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین اظهار داشت: از آنجا که به مسائل محیط زیست بی تفاوت هستیم و گاهی آن را نابود کرده و چرخه زیستی را آسیب می زنیم باید هر از گاهی منتظر حوادث باشیم و طبیعی است که وقتی چرخه را بر هم می زنیم آسیب‌ها جدی است.
وی گفت: نباید نظم طبیعت و چرخه آن را بر هم بریزیم و هجوم سوسک‌ها شاید تلنگری است که به محیط زیست اهمیت بیشتری دهیم و به آن حساس باشیم و مردم را از وقایع احتمالی به موقع آگاه کنیم.
حبیبی اضافه کرد: لازم است مبارزات بیولوژیک را جایگزین مبارزه خشن و شیمیایی کنیم و با اطلاع رسانی مناسب مردم را در جریان همه حوادث قرار دهیم.
وی در خصوص هجوم سوسک‌های سیاه گندم به استان گفت: مردم نگران نباشند این حشرات مضر نیستند و به صورت موقت حضور دارند و با داشتن عمر کوتاه بتدریج از شهرها خارج شده و به زیستگاه خود باز می‌گردند و نیازی به سمپاشی و مبارزه شیمیایی ندارد.
حبیبی کنترل میزان مصرف سموم شیمیایی را در صیانت از محیط زیست و کنترل برخی رویدادها مانند هجوم حشرات مؤثر دانست و خواستار رویکرد کارشناسی در مسائل مرتبط با بخش کشاورزی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار