فلفل که سال‌ها پیش برای اروپائیان ادویه‌ای کمیاب و باارزش بود، فوائد زیادی دارد و سیستم هاضمه را تقویت می‌کند.
کد خبر: ۸۴۹۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 12 May 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: فلفل سیاه، سفید، قرمز و سبز، همه از یک گیاه تهیه می‌شوند. رنگ فلفل به زمان برداشت و شیوه عمل آوردن آن بستگی دارد. فلفل فوائد زیادی دارد و استفاده کردن از فلفل سیستم هاضمه را تقویت می‌کند و به گردش خون سرعت می‌بخشد.

سال‌ها پیش فلفل برای اروپائیان ادویه‌ای کمیاب و باارزش بود که آن را تنها در کشور‌ها‌ی دوردست می‌توانستند بدست بیاورند. البته هنوز هم فلفل از همین کشور‌ها به اروپا صادر می‌شود، اما دیگر نه تنها ادویه‌ای نادر نیست بلکه یکی از نام‌آشناترین و پرطرفدارترین ادویه‌ها است که می‌توان آن را تقریبا روی هر میزی کنار نمک یافت.

«گرهارد وبر» از انجمن تخصصی صنعت ادویه در شهر بن آلمان می‌گوید: «خاستگاه فلفل از منطقه گرمسیر و مرطوب آسیا است. گیاه فلفل سال‌ها پیش در منطقه "مالابار" در جنوب هند کشت می‌شده است.»

خواص فلفل
فلفل پرز‌های چشایی را تحریک می‌کند و پیامی به معده می‌فرستد که باعث ایجاد شدن ترشح اسید هیدروکلوریک و در نهایت هضم بهترغذا می‌شود. اسید هیدروکلوریک برای هضم پروتئین‌ها و دیگر مواد غذایی در معده ضروری است. هنگامی‌که مقدار اسید هیدروکلوریک بدن کافی نباشد، غذا به مدت طولانی در معده باقی می‌ماند که منجر به سوء هاضمه می‌شود. به‌علاوه، فلفل تعرق و ادرار را بیشتر میکند. فلفل همچنین اثرات مفید آنتی اکسیدان و آنتی باکتریال مؤثر را در خود دارد.

فلفل سفید
این نوع از فلفل، زمانی به دست می‌آید که پوست بیرونی دانه‌ها بر اثر تابش نور خورشید خشک و باز شود. دانه‌های سفید درون این پوست ها، فلفل سفید است. فلفل سفید، عطر و طعم ماندگاری ندارد و پس از گذشت مدت زمانی به سرعت رایحه آن از بین می‌رود. به دلیل رنگ سفید این فلفل، بهتر است در غذا‌هایی از آن استفاده کنید که بخواهید رنگ یک دستی داشته باشند و دانه‌های فلفل در آن مشخص نباشند؛ مانند تهیه سس سفید و یا پوره سیب زمینی.

فلفل سیاه
فراوان‌ترین نوع از فلفل که بسیار در دسترس می‌باشد، فلفل سیاه است. این فلفل به طور طبیعی از لایه بیرونی که توسط تابش نور خورشید به رنگ سیاه در آمده، به دست می‌آید.

عطر آن بسیار بیشتر از فلفل سفید است. همینطور ترکیب اجزای درون آن فایده‌های زیادی برای سلامتی دارد. فلفل سیاه می‌تواند در مدت زمان طولانی تری تازه بماند، بدون اینکه از خاصیت و عطر و طعم آن ذره ایی کم بشود. استفاده از فلفل سیاه به جای سفید در وعده‌های غذایی، به دلیل برتری عطر و ماندگاری بیشتر، رایج‌تر است.

فلفل قرمز
فرآیند ساخته شدن فلفل قرمز با دو گونه قبلی به کلی تفاوت دارد. این فلفل از ماده Capsicum موجود در فلفل‌های چیلی به دست می‌آید.
مواد موجود در فلفل‌های سفید و سیاه از نوع ماده Piperine است. در فلفل قرمز، این ماده متفاوت بوده و در واقع Capsicum می‌باشد.

هر ۳ نوع فلفل می‌توانند هم در خواص دارویی مفید باشند و هم در طعم بخشی به غذاها؛ اما فلفل قرمز در بحث آنتی اکسیدان‌ها و اثرات مفیدی که بر روی سلامتی بدن دارد، بسیار قدرتمندتر از دیگر انواع ان است. همچنین فلفل قرمز بسیار تندتر است و طبیعت گرم آن نیز بسیار بیشتر است.

خاصیت‌های فلفل دلمه ایی
۱. سیلیکون بالای آن ناخن‌ها و مو را تقویت می‌کند
۲. افزایش رشد مو
۳. تقویت فولیکلول مو
۴. برای بالا بردن رشد مو برای سلامتی
۵. مبارزه با آسیب اکسیداتیو
۶. جوان سازی و سلامت پوست
۷. درمان زونا و قارچ پا
۸. کاهش علائم سالمندی
۹. پاک سازی پوست
۱۰. برای مفید برای چشم‌ها
۱۱. کالری زیادی می‌سوزاند
۱۲. مبارزه با سرطان
۱۳. فواید قلبی و عروقی
۱۴. حمایت از سیستم ایمنی
۱۵. منبع بزرگ ویتامین ب ۶ و منیزیم
۱۶. درمان کم خونی
۱۷. فواید کپسایسین
۱۸. ویژگی‌های سم زدایی

 

برچسب ها: خواص ، ادویه ، فلفل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار