مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: هیچ‌کدام از 16 رمپ، ورودی و خروجی‌های آزادراه شهید کسایی تبریز غیر از تقاطع یاغچیان و دیزل‌آباد، قانونی و فنی نیست.
کد خبر: ۸۴۹۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹ 11 May 2020

به گزارش تابناک تبریز، آزادراه شهید کسایی یا کنارگذر جنوبی تبریز یک آزادراه به‌طول ۱۹ کیلومتر در جنوب شهر تبریز است که در امتداد مرز جنوبی این شهر و جنوب شرقی تبریز را به جنوب‌غربی آن متصل می‌کند.

این آزادراه در واقع بخشی از آزادراه تهران–تبریز را تشکیل می‌دهد که در ادامه به کنارگذر غربی تبریز ( آزادراه شهید باکری) منتهی شده و در نهایت به بازرگان و از آنجا نیز به اروپا متصل می‌شود.

این آزادراه که زمانی به‌عنوان جاده‌ای برون شهری برای تبریز محسوب می‌شد، امروزه با گسترش شهر تبریز و ایجاد رمپ‌های غیراستاندارد و غیر فنی متعدد برای آن در واقع به جاده‌ای درون شهری تبدیل شده در حالی که سمت جاده برون شهری خود را نیز حفظ کرده این یعنی افزایش تردد بیشتر از توان این معبر و با توجه به موارد یاد شده اکنون بزرگراه شهید کسایی رسیدگی و توجه ویژه‌ای را می‌طلبد. اما آنچه بیشتر از همه تردد در این جاده را برای رانندگان ناخوشایند و ناراضی‌کننده و حتی هزینه‌بر کرده، کیفیت ورودی‌های و خروجی‌های شهید کسایی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: هیچ‌کدام از 16 رمپ، ورودی و خروجی‌های این آزادراه غیر از تقاطع یاغچیان و دیزل‌آباد، قانونی و فنی نمی‌باشد.

اروجعلی علیزاده در پاسخ به ورودی‌های و خروجی‌های این مسیر پرتردد و نداشتن کیفت لازم عنوان کرد: با توجه به غیرفنی بودن این گذرگاه‌ها که از سوی شهرداری‌ها و در طول زمان برای انتقال ترافیک کلان‌شهر تبریز به آن احداث شده در نتیجه شاهد حوادث ناگوارتر و تلخی در آنها هستیم که از جمله فوت یکی از شهروندان در داخل خودرو در اثر سیلاب جاری شده در خروجی پمپ بنزین افتخاری را می‌توان اشاره کرد.

وی در پاسخ به نهاد مسوول برای رسیدگی و نگهداری به این گذرگاه‌های غیرقانونی تصریح کرد: محدوده‌های مربوط به خود آزاد راه شهید کسایی و به‌عبارت بهتر، روی ورودی‌ها و خروجی‌ها و زیرسازی، نگهداری، آسفالت و ... بر عهده اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده و بقیه در حوزه کاری شهرداری است.

علیزاده افزود: آخرین اتفاق برای این بزرگراه سه سطحه کردن لاین جنوبی خروجی دیزل‌آباد می‌باشد که بین 500 تا 600 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که با امضای تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

این مقام ارشد استان در حوزه حمل و نقل جاده‌ای، تاکید کرد: این آزادراه اکنون به‌عنوان یک جاده درون‌ شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد به‌طوریکه براساس آخرین سرشماری روزانه تردد بیش از 100 هزار خودرو در آن ثبت شده و از این تعداد فقط حدودا 50 درصد این ترددهای برون شهری بوده و مابقی ترددهای آن برای عبور و مرور درون شهری تبریز اتفاق می‌افتد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار