مدیر امور بین‎‌الملل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با شیوع کرونا صادرات دارو را متوقف کردیم، اما به محض عبور از بحران بار دیگر صادرات را بر اساس سیاست گذاری ها انجام خواهیم داد.
کد خبر: ۸۴۸۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳ 10 May 2020

حمیدرضا میرمحمد صادقی در مراسم اهدای اقلام اهدایی شهر شیان (خواهرخوانده چینی اصفهان) توسط شهرداری اصفهان به دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: در وزارت بهداشت کمیته‌ای برای تقسیم کمک‌های وارده از خارج کشور تشکیل شده تا با هماهنگی هلال احمر و سایر ارگان‌ها تقسیم بندی و توزیع اقلام انجام شود؛ در این بین برخی اقلام به صورت اختصاصی برای شهرها ارسال می‌شود.

وی افزود: در اصفهان در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کمیته‌ای مشابه تهران تشکیل شده تا کمک‌های وارده را تقسیم بندی کند که در این بین کمک و همکاری شهرداری به دلیل خواهرخواندگی با برخی از شهرهای جهان بسیار قابل توجه بوده است.

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه اقلام اهدایی شهر شیان چین شامل ماسک، لباس‌های ایزوله و عینک ویژه است، تصریح کرد: در مجموع دو محموله از شهر شیان چین برای اصفهان ارسال شده و تاکنون کمک‌هایی نیز از شهرهای گوآنگ جو و یونیسف به صورت اختصاصی وارد اصفهان شده است.

وی با اشاره به سیاست کلی برای پذیرش کمک‌های ارسال شده، گفت: خوشبختانه برای تولید اقلام بهداشتی توانایی بسیار زیادی در داخل داریم و در اصفهان و تهران و تعداد دیگری از شهرها کارخانجاتی برای تولید اقلام بهداشتی فعال هستند که در این بین اقلام ارسالی تنها بخش کوچکی از نیازهای مردم است.

میر محمدصادقی ادامه داد: در خصوص توزیع اقلام بهداشتی و دارویی سیاست گذاری در تهران وجود دارد که با تشکیل کمیته‌ای متمرکز تصمیم گیری می‌شود، اما نیاز به هماهنگی در شهرها وجود دارد تا سهمیه‌ها و اقدامات بعدی به نحو احسن انجام شود.

وی در ارتباط با توزیع دارو اظهار کرد: با شیوع کرونا صادرات دارو را متوقف کردیم، اما به محض عبور از بحران بار دیگر صادرات را بر اساس سیاست گذاری ها انجام خواهیم داد.

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ارتباط با بازگشت تیم پزشکان بدون مرز از کشور ایران تصریح کرد: پزشکان بدون مرز قرار بود یک بیمارستان صحرایی با ۴۸ تخت دایر کنند و دو پزشک به نمایندگی از آنها حضور داشته باشد، اما سایر پرسنل توسط ما تأمین شود؛ از این رو با توجه به ناچیز بودن تعداد تخت‌ها و امکانات مورد استقبال قرار نگرفت البته بهتر بود هماهنگی‌های بهتری انجام می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت اختیاری را برای برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد کرده تا ارتباط بین المللی داشته باشند و یکی از این اختیارات تشکیل اتاق همکاری علوم پزشکی ایران و آلمان است تا آموزش‌هایی به ما ارائه شود.

منبع: ایمنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار