استاندار اصفهان گفت: نباید فراموش کنیم که باید با ایجاد اشتغال، درآمدهای پایدار برای مردم ایجاد کنیم.
کد خبر: ۸۴۸۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴ 10 May 2020

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر عباس رضایی روز شنبه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان گفت: مواسات مومنانه و کمک‌های مردمی بسیار ارزشمند و اقدامی ضروری است.

وی ادامه داد: در این خصوص تمامی سازمان‌ها اعم از بسیج، نیروهای مسلح، خیرین، اتاق‌های بازرگانی و صنایع معادن و اصناف مختلف پای کار آمدند و زحمت‌های بسیاری کشیده شد و مردم نیز بسیار صبر کردند.

استاندار اصفهان با اشاره به مشکلات اقتصادی ناشی از بیماری کرونا، اظهار کرد: البته نباید فراموش کنیم که باید با ایجاد اشتغال، درآمدهای پایدار برای مردم ایجاد کنیم.

وی افزود: تحقق خواسته رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی و جهش تولید یک ضرورت است و باید در این مسیر گام برداشته شود.

رضایی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با تولیدکنندگان، گفت: توسعه ظرفیت پالایشگاهی، اجرای طرح‌های پتروشیمی، تمرکز بر شیمی پارک‌ها در کنار پتروشیمی‌ها و توجه به مساله کشاورزی ضروری است و لازم است اتاق بازرگانی در قالب کمیته‌های تخصصی تحقق این امور را دنبال کند.

وی با اشاره به تاثیرات بیماری کرونا در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی، اضافه کرد: مدیریت در دوران پساکرونا نیز متفاوت است و باید برای اداره جامعه و برون رفت از مشکلات از روش‌های نوین، خلاقانه و جدید استفاده کنیم و اصفهان می تواند در این زمینه‌ها پیشگام باشد.

استاندار اصفهان با اشاره به استقبال مردم از شبکه آموزش دانش آموزی (شاد)، گفت: اگر گفته می شود تمهیدات زندگی با کرونا در عرصه‌های مختلف اجرایی شود بدین معنا است که به عنوان مثال در بحث آموزش و پرورش از فرصت ایجاد شده در آموزش مجازی، در آینده آموزش و پرورش استفاده کنیم و اینگونه نباشد که فقط از همان روش‌های سنتی سابق استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: در بین دستگاه‌هبای دولتی، سپاه و بسیج و شهرداری اصفهان و در بخش خصوص اتاق‌های بازرگانی و اصناف در کنار سایر دستگاه‌های خصوصی و دولتی کمک‌های خوبی در امر مقابله با کرونا داشتند.

استاندار همچنین در حاشیه دومین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان، در گفت و گو با ایرنا، گفت: کرونا تاثیرات بسیاری در حوزه‌های مختلف از جمله بخش تولید و اقتصاد داشته است که ضرورت دارد در چنین جلساتی این مشکلات و راهکار حل آنها احصا شود.

وی ادامه داد: در جلسه امروز، بسته پیشنهادی برخی از اعضای اتاق بازرگانی اصفهان مطرح و پیرامون آن بحث و گفتگو و قرار شد تا روز چهارشنبه کمیته‌ای برای بررسی نهایی، توضیح و تبیین مفاد و اضافات آن تصمیم گیری کند تا به منظور تصویب به ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و معاون اول رئیس جمهور ارسال شود‌ چون اجدایی شدن برخی مفاد از حیطه اختیارات استان خارج بود.

وی همچنین با اشاره به تصویب بسته حمایتی سازمان امور مالیاتی استان اصفهان، اظهار کرد: سایر دستگاه های حاکمیتی نیز موظف شدند بسته‌های حمایتی خود را از طریق کارگروه‌های مربوطه تا ۱۵ روز دیگر ارسال تا پس از بررسی در این کار گروه‌ها به منظور تصویب و ابلاغ در جلسه بعدی مطرح شود.

رضایی افزود: همچنین در این جلسه پیشنهاد شد دستگاه قضایی استان در خصوص واحدهای تولیدی دارای مشکل قضایی در عین روند رسیدگی به پرونده مربوطه به منظور تداوم اشتغال با دستور قاضی در خصوص ادامه فعالیت این واحدها تصمیم مقتضی داشته‌باشد.

وی اظهار کرد: همچنین تصمیم گرفته شد با توجه به ضرورت باز بودن دست مدیران و دستگاه‌های مختلف و فعالان اقتصادی در شرایط پساکرونا، شورای نظارتی استان تشکیل و نقطه نظرات دستگاه‌ها و فعالان پس از جمع بندی در این شورا مطرح و در خصوص آن رایزنی صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار