استاندار بوشهر: اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک توسط بیمه سلامت گامی مهم در راستای مدیریت منابع و شفاف سازی، روان سازی خدمات رسانی و رضایتمندی مردم است.
کد خبر: ۸۴۸۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵ 10 May 2020

نسخه نویسی الکترونیک گامی در راه رضایت‌مندی مردم است 

استاندار بوشهر: اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک توسط بیمه سلامت گامی مهم در راستای مدیریت منابع و شفاف سازی، روان سازی خدمات رسانی و رضایتمندی مردم است.

عبدالکریم گراوند روز شنبه در نشست با مدیران بیمه سلامت استان بوشهر افزود: با توجه به اهمیت طرح نسخه نویسی الکترونیکی تلاش شود زمینه اجرای این طرح در همه شهرستان‌های این استان فراهم شود.

وی بیان کرد: در زمان شیوع بیماری کرونا اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک در استان بوشهر و حذف دفترچه کاغذی گامی مهم است که علاوه بر کنترل هزینه‌ها و مراجعه‌های غیرضروری، باعث روان سازی خدمات رسانی می‌شود.

گراوند اضافه کرد: با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت از پیشروترین دستگاه‌های کشور در ارائه این خدمات است.

استاندار بوشهر ادامه داد: در زمینه پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد نیز وضعیت اداره کل بیمه سلامت استان بوشهر مطلوب است.

وی از تعهدات بیمه سلامت در زمینه هزینه‌های درمانی بیماران کرونایی در زمان بستری در بیمارستان قدردانی کرد و گفت: سازمان بیمه سلامت برای حمایت از بیماران و برطرف کردن نگرانی خانواده آنان بابت هزینه‌های درمانی بخوبی به رسالت خود عمل کرده‌است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: برای حمایت از حوزه سلامت از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۶۰ میلیارد تومان از مطالبات موسسه‌های تشخیصی درمانی این استان پرداخت شده‌است.

پرویز رمضانی افزود: مبلغ پرداخت شده مربوط به مطالبه‌های بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز تصویربرداری، فیزیوتراپی، مطب پزشکان عمومی و متخصص و درمانگاه‌های این استان است.

وی با بیان اینکه نسخه نویسی الکترونیک از سال گذشته در سه شهرستان استان بوشهر انجام شد بیان کرد: از ابتدای اردیبهشت همزمان با هفته سلامت امسال نسخه نویسی الکترونیک در همه شهرستان‌های استان اجرا می‌شود.

رمضانی اضافه کرد: براین اساس بیمه شده‌ها بدون نیاز به دفترچه تنها با ارائه کد ملی می‌توانند به مطب‌های طرف قرارداد مراجعه کرده و پزشک با وارد کردن کد ملی در سامانه، وضعیت بیمه‌ای و اعتبار بیمه نامه فرد را ملاحظه و بیمار را پذیرش کند، پزشک می‌تواند در سامانه الکترونیکی نسخه نویسی، دارو، خدمات پاراکلینیک، آزمایش و تصویر برداری را تجویز کند.

وی ادامه داد: در این طرح به محض نوشتن نسخه در این سامانه، بصورت الکترونیکی و برخط در اختیار بیمه سلامت قرار می‌گیرد و با کد رهگیری که پزشکان در اختیار بیمار قرار می‌دهند فرد می‌تواند به داروخانه و دیگر مؤسسه‌ها مراجعه و خدمت تجویز شده را دریافت کنند.

رمضانی اضافه کرد: با اجرای نسخه نویسی الکترونیک پزشکان و مؤسسه‌ها نیاز به جدا کردن برگ از دفترچه بیمار ندارند تا پایان هرماه به بیمه سلامت ارسال کنند.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار