مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان خبر داد:
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان از اجرای طرح QR کد در تاکسی های شهر اصفهان از این هفته خبر داد و گفت: با اجرای این طرح پرداخت کرایه از سوی مسافر به صورت آنلاین انجام می شود.
کد خبر: ۸۴۷۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱ 09 May 2020

به گزارش تابناک به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، هادی منوچهری با اشاره به اجرای طرح QR کد در تاکسی های زردرنگ شهر اصفهان از هفته جاری، اظهار کرد: در همین راستا از چند روز پیش نیروهای لازم در خیابان های مختلف شهر اصفهان برای آموزش به رانندگان و راه اندازی برنامه مربوطه روی تلفن همراه رانندگان تاکسی مستقر شده اند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 500 خودرو در این مرحله از طرح مشارکت دارند، گفت: بعد از این مرحله فراخوانی برای ثبت نام رانندگان تاکسی جهت دریافت QR کد از طریق پیامکی که برای آنها ارسال می شود، صورت می گیرد و در مرحله بعد شرکت اصفهان کارت با حضور در محل استقرار رانندگان نسبت به آموزش و راه اندازی سیستم برای آنها اقدام می کند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان تصریح کرد: شرکت اصفهان کارت در این طرح هدایت و پشتیبانی راننده را بر عهده دارد و شرکت "به پرداخت" عملیات مالی مربوط به طرح را انجام می دهد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا همه ناوگان تاکسیرانی آمادگی لازم برای پیوستن به این طرح را دارد یا خیر، اظهار کرد: به هر حال ممکن است در ابتدای راه با مقاومت هایی هم برای اجرا روبرو باشیم اما ما از ابزارهای تشویقی برای ترغیب رانندگان استفاده خواهیم کرد.
منوچهری در مورد ابزار تشویقی برای رانندگان گفت: به عنوان مثال اولویت ارائه بسته معیشتی به رانندگانی است که این سیستم را نصب و استفاده کنند.
وی همچنین در مورد تعداد رانندگانی که گوشی هوشمند در اختیار دارند هم افزود: حدود 70 درصد رانندگان تاکسی های اصفهان دارای گوشی هوشمند هستند و مابقی در روند اجرای طرح QR کد باید این وسیله را تهیه کنند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان ادامه داد: وقتی طرحی اجرا می شود باید ابزارهای آن هم تهیه شود و سعی داریم با اقدامات تشویقی 30 درصد رانندگانی که دارای گوشی هوشمند نیستند را تا پایان سال به 20 درصد کاهش دهیم.
وی در مورد میزان دانش رانندگان تاکسی برای استفاده از نرم افزار اصکیف و گوشی هوشمند هم اظهار کرد: تعداد محدودی از رانندگان تاکسی ما سواد کافی ندارند که این تعداد حدود 6 درصد ناوگان را تشکیل می دهند اما نرم افزاری که برای این طرح طراحی شده به اندازه ای ساده است که تقریبا همه افراد توانایی استفاده از آن را دارند.
منوچهری در مورد دغدغه رانندگان تاکسی در مورد واریز آنی کرایه به حساب آنها اضافه کرد: اگر حسابی که مسافر از طریق آن کرایه پرداخت می کند بانکی که شرکت به پرداخت آن را پشتیبانی می کند باشد وجه به صورت آنی به حساب راننده واریز شده و قابل برداشت است اما اگر بانک دیگری باشد، 12 ساعت بعد از واریز برای راننده قابل برداشت است. البته در این حالت وجه پرداختی برای راننده قابل رویت است اما قبل از 12 ساعت نمی تواند برداشتی داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار