استان مرکزی
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: امسال خرید حدود ۳۳۰ هزارتن گندم از کشاورزان و ۳۲ مرکز خرید در این حوزه پیش بینی شده است
کد خبر: ۸۴۷۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲ 09 May 2020

پیش بینی خرید تضمینی 330 هزار تن گندم در استان مرکزی

غلامرضا ملکی در حاشیه کارگروه خرید غلات و دانه‌های روغنی استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر ساله از اوایل خردادماه، خرید تضمینی گندم در استان آغاز می‌شود و تا اواخر شهریورماه ادامه دارد که خوشبختانه در سال گذشته خرید خوبی در استان قم خورد و رتبه خرید استان از ۱۴ به ۹ ارتقا پیدا کرد.

وی افزود: امسال پیش بینی خرید حدود ۳۳۰ هزارتن گندم از کشاورزان وجود دارد که هماهنگی لازم در این رابطه انجام شده و ۳۲ مرکز خرید نیز پیش بینی شده و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری این مراکز نیز مهیا شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی تصریح کرد: از کشاورزان نیز تقاضا داریم پیش از برداشت گندم و مراجعه به مراکز خرید اطلاعات خود را در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی تکمیل کنند تا در حین خرید با مشکلی مواجه نباشند.

ملکی بیان کرد: سال گذشته گندم به قیمت هر کیلو ۱۷۰۰ تومان خریداری شد که امسال این مبلغ به ۲۵۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در استان مرکزی مصرف سالیانه گندم حدود ۱۵۰ هزار تن است، عمده تولید استان به سایر استان‌ها صادر می‌شود که سال گذشته نیز صادرات گندم به ۱۵ استان کشور صورت گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار