مدیرکل میراث‌‎فرهنگی استان زنجان:
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، از پایش کامل بناهای تاریخی استان پس از بارش باران در سراسر استان خبر داد.
کد خبر: ۸۴۷۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸ 09 May 2020

بارندگی‌های اخیر به بناهای تاریخی آسیب نزده است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، از پایش کامل بناهای تاریخی استان پس از بارش باران در سراسر استان خبر داد.

امیر ارجمند گفت: با توجه به بارش باران در استان، بازدید مستمر کارشناسان معاونت میراث‌فرهنگی و عوامل یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان به جهت حفاظت و امنیت آثار تاریخی استان که از ۴۵ روز گذشته آغاز شده است و خوشبختانه پس از بارش رحمت الهی، هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر آسیب از بناهای تاریخی تحت پوشش این اداره‌کل در سراسر استان به‌ویژه پل‌ها، سراها، کاروانسراها، مساجد تاریخی و ... دریافت نشده است.

وی افزود: از همان ابتدای بارش‎ها، کارشناسان به طور دائم وضعیت آثار تاریخی را کنترل و تحت نظر داشتند و پایش‎های لازم را نیز انجام دادند و با توجه به آغاز بارش‌های فصلی و هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر شدت این سامانه، اقدامات پیشگیرانه از بناهای تاریخی با دقت بیشتر انجام خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: مراحل پایش آثار تاریخی استان و گزارش‎گیری از عوامل میراث‌فرهنگی در استان، همچنان در حال انجام است.

ارجمند یادآور شد: خوشبختانه همه محوطه‎های تاریخی در سلامت به سر می‌برند و آماده برای بازگشایی به روی گردشگران بعد از پروتکل‌های ابلاغی از سوی ستاد ملی پیشگیری از کرونا و وزارت میراث‌فرهنگی است تا گردشگران و دوستداران میراث‌فرهنگی بتوانند بازدیدی مفرح و متفاوت را در آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان تجربه کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان خاطرنشان کرد: صیانت و نگه‌داری از بناهای تاریخی و جلوگیری از تخریب آن‌ها، از اولویت‌های این اداره‌کل به عنوان متولی حفاظت از این آثار به‌شمار می‌رود.

منبع/ روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار