کد خبر: ۸۴۷۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱ 09 May 2020

محمد رضایی اظهار داشت: این در صورتی است که سال زراعی گذشته هیچ مبارزه ای در گندمزارها و جوزارهای این شهرستان انجام نشد.

وی گفت: از ابتدای مبارزه با آفت سن در اراضی گندم شیروان تاکنون، هزار و ۱۸۷ هکتار مبارزه انجام شده که از این میزان، ۹۵۵ هکتار در اراضی گندم و ۲۳۲ هکتار اراضی جو بوده است.  

رضایی افزود: سن ها در مراحل لاروی تا رسیدن به مرحله سن کامل، از قسمت های مختلف گیاه تغذیه می کنند و اگر جمعیت آنها زیاد باشد، گیاه زراعی را به طور کامل از بین می برند و بیشترین خسارت این حشره در مرحله شیری و خمیری شدن دانه های گندم است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: در برخی از مناطق این شهرستان مبارزه ادامه دارد که برای نتیجه بخش بودن عملیات مبارزه با سن نیازمند مدیریت هستیم تا با همکاری خود کشاورزان بتوان به اهداف مورد نظر رسید.

یکی از آفات مهم مزارع گندم و جو، آفت سن گندم است که این آفت مهاجر است و در فصل زمستان، مزارع را ترک کرده و برای زمستان گذرانی به مناطق کوهستانی و ارتفاعات پناه می برد و در اواخر زمستان و اوایل بهار، مجدداً به مزارع برگشته و شروع به تخم گذاری می کند.

در کشت پاییزه سال ۹۸ شهرستان، ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار گندم آبی و هزار و ۵۰۰ هکتار گندم دیم کشت شد که پیش بینی می شود از این میزان سطح، ۳۶ هزار تن محصول تولید و برداشت شود.

این شهرستان ۱۲.۷ درصد گندمزارهای آبی و ۱۵.۲ درصد گندمزارهای دیم خراسان شمالی را دارد.

شیروان ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار