معاون امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تسهیلات پرداختی اشتغال روستایی و عشایری و تبصره ۱۸ در سال ۹۸، باید ظرف مدت یک‌هفته توسط بانک‌ها در سامانه بهین‌یاب ثبت شود.
کد خبر: ۸۴۷۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲ 09 May 2020

الله‌کرم نصیری ۲۰ اردیبهشت‌ماه در جلسه بررسی تسهیلات تولید و اشتغالزایی با اشاره به جلسه اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به صورت ویدئو کنفرانس در چند روز اخیر، اظهار کرد: در این جلسه گزارشی از روند وضعیت جذب تسهیلات روستایی و عشایری و تبصره ۱۸ ارائه شد که رضایت‌بخش نبود.

معاون امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته تسهیلات پرداخت شده توسط بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در سامانه بهین‌یاب ثبت نشده است و اختلاف آماری به همین علت است، بنابراین علت کندی کار در جذب تسهیلات و عدم ثبت در این  سامانه باید به سرعت مورد بررسی قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: نیاز است کارگروهی برای بررسی این ناهماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها تشکیل شود و کارشناس مربوطه به بانک‌ها مراجعه و روند ثبت تسهیلات پرداخت شده را تا یک هفته آینده بررسی کند.

نصیری با بیان اینکه طبق آمارهای ثبت شده کمتر از ۸ درصد از ۱۵۶ فقره طرح‌های مصوب در ستاد تسهیل توسط بانک‌ها پرداخت شده است، عنوان کرد: علت عدم پرداخت یا ثبت در سامانه توسط بانک‌های عامل باید ظرف یک‌هفته بررسی و انجام شود.

معاون امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سهم جهادکشاورزی از تسهیلات تبصره ۱۸ حدود ۱۱۴ میلیارد تومان بوده است که از این مقدار تنها ۵۱ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است، علت عدم جذب و مشکلات باید در کارگروهی بررسی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار