کد خبر: ۸۴۷۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳ 09 May 2020

 

تابناک/عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از ورشکستگی کسب و کارها باید سیاست‌های بانکی تغییر کند.

 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: مشکلات معیشتی ‌فشار زیادی به ‌مردم ‌وارد کرد / ‌کسب و کارها در آستانه ورشستگی است

محمود شکری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با تأکید بر اینکه بحران ویروس کرونا مشکلات و چالش‌های اقتصادی عدیده‌ای را در کشور ایجاد کرده است اظهار داشت: برای جلوگیری از ورشکستگی کسب و کارها و بنگاه‌های خرد و کلان اقتصادی باید سیاست‌های بانکی در جهت حمایت از این بخش‌ها تغییر کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس کاهش درآمدهای مالیاتی از یک طرف و کاهش فروش نفت از سوی دیگر را دو پدیده‌ای که اقتصاد کشورمان را با یکسری تغییرات و مشکلاتی مواجه می‌کند ذکر کرد و بیان داشت: دولت برای برون رفت از این شرایط ویژه می‌تواند از سایر راه‌ها برای جبران کسری درآمدهای خود استفاده کند.

شکری فروش اموال دولتی را یکی از گزینه‌هایی که دولت می‌تواند از آن برای درآمدزایی و جبران کسری بودجه استفاده کند تلقی کرد و با تأکید بر اینکه در قانون بودجه نیز به این موضوع اشاره شده افزود: برداشت از حساب صندوق توسعه ملی نیز یکی از راه‌هایی است که می‌تواند در شرایط فعلی بسیار مثمرثمر وافع شود.

نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس با تأکید بر اینکه در ایام بحرانی و به جهت کاهش درآمدها باید از وجود صندوق توسعه ملی استفاده کرد اظهار داشت: دولت در شرایطی که به علت شیوع کرونا و اعمال تحریم‌ها پدید آمده باید سعی کند راه‌ها و شیوه‌های دیگری را برای جبران کسری درآمدها به کار ببندد.

وی تکیه بخش بزرگی از بودجه سالیانه بسیاری از کشورهای دنیا به درآمدهای مالیاتی و جلوگیری از بروز پدیده ضداقتصادی فرار مالیاتی در آن‌ها را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: باید سازوکارها به‌‌‌‌گونه‌ای در کشورمان ایجاد شود که به جای فروش اموال دولتی به سمت تحقق صد در صدی درآمدهای مالیاتی پیش برویم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس لزوم حمایت همه‌جانبه و اصولی از مردم و قشرهای نیازمند جامعه در بحران کرونا را امری لازم و ضروری تلقی کرد و با بیان اینکه متولیان امر برای این کار باید برنامه داشته باشند ابراز داشت: نبود یک جامعه آماری مشخص از خانواده‌های ایرانی توزیع عادلانه و به دور از تبعیض کمک‌ها را سخت پیچیده کرده است.

نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس به وجود مشکلات معیشتی که فشار زیادی به آحاد مردم جامعه وارد کرده است نیز اشاره کرد و بیان داشت: آن‌چه که در این میان برخلاف انتظار دشمنان اتفاق افتاده این است که مردم با تمام نارضایتی و گله‌مندی‌هایشان از متولیان امور همچنان پای آرمان‌‌‌ها و انقلاب خود ایستاده‌اند.

شکری انسجام و اتحاد روزافزون قوای مجریه، مقننه و قضائیه برای رفع مشکلات اقتصادی مردم را به ویژه در این برهه از زمان لازم و ضروری خواند و اظهار داشت: از دولت انتظار داریم به وعده‌های خود به درستی عمل کرده و ارائه کمک‌ها و بسته‌های معیشتی به اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر جامعه را در اولویت برنامه‌هایش قرار دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار