استاندار ایلام؛
 استاندار ایلام گفت: کرونا خسارات زیادی را در حوزه های مختلف اقتصادی و اجتماعی به ویژه اصناف، کسبه و بازاریان استان وارد کرد که باید زیان های وارده به این صنوف برآورد شود و برنامه ریزی لازم برای کمک به این اقشار آسیب دیده صورت بگیرد.
کد خبر: ۸۴۷۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵ 09 May 2020

 به گزارش تابناک ایلام به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی در همایش دو روزه استانداران سراسر کشور با حضور وزیر کشور اظهار داشت: خساراتی که کرونا بر حوزه های مختلف وارد کرده گسترده و قابل تامل است که جبران آن نیازمند برنامه ریزی منسجم و هدفمند است.

وی افزود: در ستاد استانی مبارزه با کرونا همدلی تمام اعضای عضو ستاد اعم از دستگاه های نظامی، قضایی، دولتی و حضور فعال نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در اغلب جلسات و همکاری مردم با تشکیل پویش های مختلف با هدف مهار کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی و مصوبات ستاد و استفاده از ظرفیت نهادها، ارگان ها و گروه های مردم نهاد باعث شد تا امروز موضوع کرونا در استان بهتر از قبل مدیریت و از میزان آمار فوتی ها و مبتلایان  استان کاسته شود.

استاندار ایلام در خصوص ایجاد برخی پویش های مختلف مردمی در کمک به آسیب دیدگان از کرونا در استان توضیح داد: علاوه بر کمک های خوب دولت به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه در این شرایط در استان نیز پویش های خودجوش مختلفی با همراهی و همکاری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و دیگر ارگان ها و ورود خیرین،‌تجار، بازرگانان و اتاق بازرگانی در استان کمک های قابل توجهی برای آسیب دیدگان از کرونا جمع شد و بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته و مشخص این کمک ها به افراد مستحق تحویل داده می شود.

سلیمانی دشتکی خواستار استفاده از ظرفیت نهادها و بنیادها و بخش خصوصی در رفع مشکلات اقتصادی شد و گفت: با توجه به درگیری دولت در دو جبهه مبارزه با تحریم های ظالمانه و بیماری کرونا، استان ایلام در جهت اجرای برنامه های توسعه ای و تحقق شعار جهش تولید مقام معظم رهبری نیازمند مشارکت و استفاده از ظرفیت نیروهای مسلح، ارگانها و نهادهای و بنیادهای و پای کار آمدن بخش خصوصی در اتمام پروژه ها و تداوم طرح‌های تعریف شده است.

سلیمانی دشتکی در ادامه به برخی موفقیت های استان در سال ۹۸ نیز اشاره و اضافه کرد: پارسال با ایجاد سازوکارهای مختلف در جهت رفع موانع سرمایه گذاری استان ایلام به عنوان امن ترین استان کشور در حوزه سرمایه گذاری شناخته شد و با رشد بیش از ۲۰۰ درصد سرمایه گذاری و فراهم شدن زمینه اشتغال، نرخ بیکاری در استان تعدیل شد و به عدد ۸.۳ رسید و در ردیف هفت استان برتر کشور در زمینه کاهش بیکاری قرار گرفت.

وی در مورد مدیریت برخی رویدادهای مختلف سال ۹۸ در استان ایلام هم یادآور شد: ایلام‌ سال ۹۸ را با بحران سیل فروردین ماه شروع کرد که با پیش بینی و پیشگیری درست و مشارکت همه مسوولان دستگاه های مختلف استان و همراهی مردم این سیل با وجود حجم زیاد بارش ها، بحران را به فرصتی برای وحدت و همدلی و کمک به ساخت و ترمیم زیرساخت های مناطق سیل زده استان مبدل ساخت. 

وی گفت: در موضوع اجتماعی بنزین نیز مردم استان با نشان دادن یک رفتار منطقی ضمن اینکه حرف خود را در این خصوص زدند اما بدون تنش  و بروز هر گونه خسارتی برای منافع عمومی خواسته های خود را بیان کردند که البته حضور مسوولان در میان معترضان در این شرایط و ایجاد رویه وحدت و همدلی در استان در تلطیف این فضا بسیار تاثیرگذار بود.

استاندار ایلام با اشاره به وحدت و همدلی بی نظیر در استان ایلام آن را عامل ایجاد هم افزایی در برخورد موفق با مسائل و مشکلات پیش رو عنوان کرد و گفت: مردم مهمترین سرمایه اجتماعی کشور هستند و ارتباط سهل و ساده مردم با مسوولان در شرایط امروز کشور گره گشاست که این موضوع مهم امروز در فضای استان ایلام اتفاق افتاده است.

در این همایش دو روزه استانداران سراسر کشور در کمیسیون های چهار گانه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی جلسات تخصصی خود را با حضور مسوولان مربوطه برگزار کردند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار