رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: بیش از هفت هزار و ۱۰۰ تن دانه روغنی کلزا از سطح افزون بر چهار هزار هکتار از مزارع هشت شهرستان جنوبی این استان برداشت شد.
کد خبر: ۸۴۷۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳ 08 May 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمد مهدی قاسمی، جمعه بیان داشت: پیش‌بینی کارشناسان کشاورزی مبتنی بر این است که در سال جاری، ۱۰ درصد از محصول کلزای کشور در استان فارس تولید شود.

وی افزود: در سال زراعی ۹۹-۹۸ سطح زیر کشت کلزا در این استان بیش از ۱۶ هزار و ۷۰۰ هکتاراست که پیش‌بینی می‌شود از این سطح زیر کشت، افزون بر ۳۵ هزارتن دانه روغنی کلزا برداشت و تحویل مراکز خرید شود.

قاسمی بیان کرد: برداشت کلزا در استان فارس که از هفدهم فروردین ۹۹ شروع شده تا نیمه دوم مردادماه ادامه دارد و هم اینک شرکت بازرگانی دولتی در حال خرید این دانه روغنی به قیمت چهار هزار و ۶۶۰ تومان است و حداکثر تا یک هفته پس از تحویل کلزا، پول بهره‌برداران پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ادامه داد: در استان فارس، مراکز خرید استانداردسازی شده و دارای سیلوهایی با نگهداری حداقل ظرفیت سه تا چهار هزار با پراکنش خوب موجود است و مشکلی برای نگهداری کلزای خریداری شده در شهرستان‌های جنوبی فارس و سایر شهرستان‌های این استان وجود ندارد.

قاسمی، با بیان اینکه کلزای خریداری شده در کارخانه‌های داخلی تبدیل به روغن می‌شود، اظهار داشت: از کارخانه‌های فعال در این زمینه با هدف مشارکت زنجیره‌ای در تولید کلزا حمایت خواهد شد.

وی گفت: اتحادیه کمباین‌داران استان فارس در برداشت محصولات کشاورزی کشور سهیم است و این استان با توجه بیشتری، برداشت را مدیریت می‌کند از این رو تلاش شده است حتی مزارع کلزا با قطعات کوچک در دورترین نقطه این استان با استفاده از کمباین و همراه با تجهیزات مخصوص برداشت شود.

برچسب ها: برداشت ، کلزا ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار