کد خبر: ۸۴۷۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷ 08 May 2020

  

 
بین المللی شدن مراکز دانشگاهی با تقویت ظرفیت های آموزشی
معاون فرهنگی،اجتماعی، گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی به بین المللی شدن مراکز دانشگاهی با تقویت ظرفیت های آموزشی تاکید کرد.

 

به گزارش ندای گیلان از بندرانزلی، نشست شورای آموزش عالی منطقه آزاد انزلی به منظور تقویت ظرفیت های آموزشی، گام برداشتن در راستای بین المللی شدن مراکز علمی، افزایش رشته های تحصیلی و مهارت آموزی برگزار شد.

 سید حجت مهدوی سعیدی معاون فرهنگی،اجتماعی، گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی با تأکید بر لزوم ارتقاء سطح کیفی مراکز آموزش عالی مستقر در محدوده این منطقه، بیان کرد : منطقه آزاد انزلی از موقعیت استراتژیکی و ارتباط خوبی با کشورهای حوزه دریای خزر برخوردار است و یکی از راهبرد های سازمان درکنار تقویت بخش اقتصادی، تجارت و گردشگری تقویت ارتباطات با دانشگاه ها و مراکز علمی معتبر کشور های همسایه به منظور افزایش ظرفیت های علنی و آموزشی است.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد رشته های مرتبط با کسب و کار ها و پتانسیل های موجود در منطقه آزاد انزلی خاطرنشان کرد : دانشگاه ها و مراکز علمی سطح منطقه، باید با نیاز سنجی و انجام مطالعات راهبردی، در راستای مهارت آموزی و یا آموزش منجر به اشتغال گام بردارند و در این میان اولویت با رشته های اقتصاد دریا محور،بازرگانی، اقتصاد فرهنگی،علوم شیلاتی و حوزه بنادر و کشتیرانی است که پذیرش دانشجو و پرورش نیروهای متخصص در این رشته ها را در دستور کار مراکز علمی قرار گیرد.

معاون فرهنگی،اجتماعی، گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی به لزوم ایجاد اتاق فکر به منظور طراحی نقشه جامع علمی اشاره و تأکید کرد : با طراحی نقشه جامع علمی برای مراکز دانشگاهی، متناسب با ظرفیت های این مراکز، برنامه و طرح های علمی منجر به توانمند سازی جوامع محلی، رونق تولید و نوآوری به منظور خروج ارز از کشور و حمایت از واحد های صنعتی و تولیدی؛ تدوین و برنامه ریزی خواهد شد و با بهره گیری از نقشه جامع علمی، علاوه بر هدفمند سازی و منسجم کردن مراکز دانشگاهی، منجر به ایده پردازی های معطوف به عمل از سوی دانشجویان و پژوهشگران می شود.

 مهدوی به انجام رایزنی ها و انجام مطالعات راهبردی در خصوص همکاری با دانشگاه های معتبر کشورهای حاشیه خزر از سوی سازمان متبوع خوداشاره کرد و افزود : مراکز علمی کشور های روسیه ، آذربایجان ، قزاقستان و ترکیه مورد بررسی قرار گرفته و با دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ روسیه مذاکراتی در خصوص برگزاری دوره های مشترک تحصیلات تکمیلی و تبادل دانشجو انجام شده است.

در این جلسه که مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی و مراکز علمی و پژوهشی مستقر در محدوده منطقه حضور داشتند، رؤسای دانشگاه های آزاد اسلامی واحد بندرانزلی،دانشکده فنی و حرفه ای شهید خدادادی و دانشگاه مهر آیین در خصوص لزوم بستر سازی در راستای بین المللی شدن این مراکز و گام برداشتن در راستای شکل گیری دانشگاه های نسل سوم و چهارم تبادل نظر کردند.

گفتنی است در حال حاضر بیش از ۳۷۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در سطح مراکز دانشگاهی منطقه آزاد انزلی تحصیل می‌کنند و تقویت بخش پژوهش و اختراع یکی از موارد مورد تأکید سازمان منطقه آزاد انزلی بوده که در این راستا دانشکده شهید فنی و حرفه ای شهید خدادادی در سال گذشته بیش از ۴۰ ثبت اختراع داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار