سقراط بیرنگ با اشاره به کمبود و گرانی نهاده‌های دانه‌ای برای مرغداری‌های گوشتی شهرستان به عنوان یکی از دغدغه‌های مرغداران اسدآبادی به تبع سراسر کشور تصریح کرد: در حال حاضر مرغداری‌های شهرستان مبلغ لازم برای دریافت حواله‌های دولتی ذرت و سویا را واریز کرده اند که متأسفانه ظرف ۴۰ روز آینده حواله‌های دولتی را دریافت خواهند کرد که این امر نیز به علت طول کشیدن و زمان بردن یکی از جمله دغدغه‌های مرغداران شده است.
کد خبر: ۸۴۷۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰ 07 May 2020
مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از جوجه‌ریزی ۱۷۰ هزار قطعه‌ای مرغداری‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، بیرنگ اظهار کرد: در حال حاضر از ۳۰ واحد مرغداری شهرستان تعداد ۲۰ واحد فعال بوده که در فروردین ماه امسال این تعداد مرغداری اقدام به ۱۷۰ هزار قطعه جوجه ریزی کرده اند و ظرف یک ماه آینده مرغ تولید شده فرودین ماه شهرستان وارد بازار می‌شود.

وی ظرفیت هر دوره از جوجه ریزی ۲۰ واحد فعال مرغداری‌های شهرستان را در مجموع ۵۰۲ هزار و ۵۰۰ قطعه برشمرد و گفت: تولید سالیانه مرغ گوشتی شهرستان ۴۵۳۶ تن بوده که از این میزان مرغ تولیدی، ۲۸۶۴ تن به مصرف شهرستان اختصاص داشته و مابقی و مازاد تولید نیز به استان و خارج از استان صادر می‌شود.

بیرنگ با اشاره به اینکه از ۳۰ واحد مرغداری اسدآباد تعداد ۱۰ واحد به علت تغییر کاربری و یا دلایلی، چون فوت مالک تعطیل هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرستان اسدآباد دارای چهار واحد مرغ مادر با ظرفیت ۱۰۳ هزار و ۵۰۰ قطعه بوده که تعداد دو واحد از مرغداری‌های مرغ مادر دارای فعالیت هستند.

وی با اشاره به کمبود و گرانی نهاده‌های دانه‌ای برای مرغداری‌های گوشتی شهرستان به عنوان یکی از دغدغه‌های مرغداران اسدآبادی به تبع سراسر کشور تصریح کرد: در حال حاضر مرغداری‌های شهرستان مبلغ لازم برای دریافت حواله‌های دولتی ذرت و سویا را واریز کرده اند که متأسفانه ظرف ۴۰ روز آینده حواله‌های دولتی را دریافت خواهند کرد که این امر نیز به علت طول کشیدن و زمان بردن یکی از جمله دغدغه‌های مرغداران شده است.

بیرنگ نداشتن نقدینگی، استرس تولید، کمبود و گرانی نهاده‌های دانه‌ای ذرت و سویا در بازار آزاد و مشکل تهیه نهاده‌های دانه‌ای را از دیگر دغدغه مرغداران برشمرد و یادآور شد: خرید نهاده‌های دانه‌ای مرغداران با ارز ۴۲۰۰ تومان خواهد توانست مشکل مرغداران را مرتفع کند که در این راستا نیازمند موافقت دولت خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار