رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: کتاب ویروس کرونا با موضوع جنبه‌های بهداشتی، تشخیصی و بالینی بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی البرز رونمایی شد.
کد خبر: ۸۴۷۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵ 07 May 2020

كتاب كرونا ویروس در دانشگاه علوم پزشكی البرز چاپ شد

به گزارش «تابناک البرز»؛ حسین کریم در حاشیه مراسم رونمایی اولین کتاب فارسی کرونا ویروس گفت: به همت اعضای هیات علمی دانشگاه و دکتر زندی فر کتابی با موضوع جنبه‌های بهداشتی، تشخیصی و بالینی بیماری کووید ۱۹ در مجوعه دانشگاه گردآوری و به چاپ رسید که اولین کتاب در زمینه کرونا در سطح کشور است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: این کتاب قطعا آخرین کار نخواهد بود در چاپ‌های بعدی نسخه‌های تکمیلی این کتاب با توجه به نوپدید بودن این ویروس منتشر خواهد شد.
کریم با اشاره به این که دانشگاه علوم پزشکی البرز جز اولین دانشگاه‌ها بود که کار تحقیقاتی در خصوص کرونا ویروس آغاز کرد، گفت: ۳۰ طرح پژوهشی در رابطه با کرونا ویروس در دانشگاه در حال انجام است و ۱۰ طرح دیگر در مرحله‌ی اخذ کد اخلاق از دانشگاه هستند که به زودی کار خود را آغاز خواهند کرد.
او افزود: کرونا با توجه به همه‌ی سختی‌های و مشکلاتی که به همراه داشت همدلی و همراهی و اتحاد بی نظیری را در جامعه پزشکی در همه‌ی قسمت‌ها ایجاد کرد و همه‌ی خانواده‌ی سلامت برای شکست کرونا تلاش کردند و گردآوری این کتاب نمونه‌ای بارز از همکاری و همدلی اعضای هیات علمی و بین رشته‌ای در دانشگاه است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: کرونا باعث شد یکسری از توانایی جامعه پزشکی در بخش‌های مختلف مدیریتی، علمی، تحقیقاتی و ... شناخته و همچنین به دنیا نشان داده شود و کار علمی و تحقیقاتی اعضای هیات علمی در حال انجام است در هیچ سطحی از دنیا عقب نیست و همگام با دانش روز در مقوله‌ی کرونا حرکت می‌کنیم.
نوری سپهر، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی البرز در حاشیه این مراسم افزود: این کتاب اولین کتاب فارسی در خصوص ویروس کرونا باشد و منبع بسیار خوبی برای دانشجویان و اساتید خواهد بود.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا کمیته علمی مقابله با کرونا در داشگاه علوم پزکی البرز تشکیل شد و در تمام حوزه‌های تحقیقی، تشخیصی، پیشگیری، درمان و آمار و اپیدمیولوژی فعالیت‌های بسیاری انجام شده است.
نوری سپهر ضمن بیان این که تا کنون ۳۰ طرح تحقیقاتی در خصوص مقابله با کرونا در حال انجام است و ۱۰ طرح در حال مراحل اخذ کد اخلاق است افزود: برخی تحقیقات و پژوهش‌های ما نیز ملی و بین المللی است، سازمان بهداشت جهانی در چند کشور در حال تست مطالعات بالینی چند قلم دارو است که یکی از آن‌ها جمهوری اسلامی ایران است که این دارو‌ها در استان البرز نیز برای بیماران تجویز می‌شود.
او افزود: یکی از طرح‌های ملی پلاسمادرمانی است که به خوبی در حال اجرا است و سلول درمانی نیز در قالب یک طرح تحقیقاتی انجام میدهیم. فعالیت‌های مشترک خوبی با مراکز علمی و تحقیقاتی کشور که در استان البرز حضور دارند مثل سرم سازی رازی، انستیتو پاستور، سازمان انتقال خون و دیگر مراکز دانشگاهی در حال انجام است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در پایان گفت: ویروس کرونا موجب شد که دانشگاه تازه تاسیس علوم پزشکی البرز بسیار خوش بدرخشد و امیدواریم بتوانیم با بنیان‌های علمی این بیماری را شکست بدهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار