معلم تاکستانی که تنها بازمانده یک تصادف فجیع بود به شکرانه عبور از این سانحه کلیه خود را به دانش آموزش اهدا کرد  
کد خبر: ۸۴۶۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹ 07 May 2020
 اهدای کلیه به شکرانه زنده ماندن در یک تصادف
به گزارش خبرگزرای تابناک قزوین, سعید حاجی زاده  معلم تاکستانی  گفت: در سال ۸۰ هنگام رفتن به دانشگاه شهید بهشتی زنجان اتوبوس حامل ۱۶ مسافر با تریلی تصادف می کنند و همه مسافران جان خود را از دست می دهند.
حاجی زاده اضافه کرد: اجساد مسافران را با نیسان به بیمارستان شفیعی زنجان منتقل می کنند که در سردخانه متوجه می شوند که بدن یکی از اجساد در واقع خود آقای سعید حاجی زاده گرم است و او را از سردخانه خارج و اقدامات درمانی لازم را برایش انجام می دهند.
آقای حاجی زاده می گوید که پس از ۴ روز از کما بیرون می آید و وارد بخش عادی می شود.
او گفت: روز‌های بستری در بیمارستان با افرادی هم اتاقی بود که جراحی پیوند کلیه انجام داده بودند.
او همچنین در مسیر دانشگاه هنگام عبور از جلوی دفتر انجمن حمایت از بیماران کلیوی فکر کمک کردن به این دسته از بیماران را در ذهن خود مرور میکرده است.
زنده ماندن در آن تصادفی که همه سرنشینان آن جان خود را ازدست دادند؛ هم اتاق شدن با بیماران پیوند کلیه و خاطره گذشتن از جلوی دفتر انجمن حمایت از بیماران کلیوی عواملی بود که باعث شد آقای حاجی زاده به شکرانه ادامه زندگی کلیه خود را اهدا کند.
حاجی زاده گفت: یکی از همکاران او گفته بود که دانش آموزی در دانسفهان دارد که از ۱۱ سالگی دیالیز میشود و حالا که ۱۷ ساله شده دیالیز جواب نمیدهد و باید پیوند کلیه شود.
او که معلم بود و بخشنده تصمیم میگیرد که کلیه خود را به روح اله قموشی دانش آموز دانسفهانی اهدا کند.
حالا سال‌ها از آن روز میگذرد و روح اله قموشی و آقای سعید حاجی زاده هر دو در سلامت زندگی می کنند.
آقای سعید حاجی زاده معلمی که فقط ۵ ماه تاپایان خدمت خود فاصله دارد نیکی کرد و در دجله انداخت و شاید این بهترین و ماندگار‌ترین درسی بود که به صورت عملی نه تنها به دانش آموزان خود بلکه به جامعه داد.
امروز در مراسمی در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین از مهربانی این معلم قدردانی شد.
منبع : صدا و سیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار