رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم گفت: با اعتباری بالغ بر دومیلیارد ریال طرح ارتقاء ایمنی فیزیکی مدارس حاشیه راه‌های 6 روستا در استان قم عملیاتی شد.
کد خبر: ۸۴۶۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۶ 07 May 2020

به گزارش تابناک قم، محمد علی محمدپور با اشاره به اجرای نخستین مرحله از طرح ارتقا ایمنی فیریکی مدارس حاشیه راه‌های استان قم گفت: در نخستین مرحله از اجرای این طرح در سال‌جاری، ضریب ایمنی فیزیکی مدارس حاشیه راه‌های 6 روستا درسطح استان ارتقا می‌یابد.

وی در ادامه به فرآیند مکان‌یابی و اولویت بندی روستاهای هدف در این طرح پرداخت و اظهار کرد: پس از بررسی‌های میدانی و جمع بندی نظرات کارشناسان مربوطه، با هماهنگی مسؤولان هربخش، 40 روستا در سطح راه‌های استان به عنوان مجموعه هدف شناسایی و با اولویت بندی‌های ملحوظ، نسبت به ارتقا ایمنی آنها اقدام می‌شود.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم روستاهای الویر آباد، پستگان، علی آباد انقلاب، عسگر لو، جنداب و جعفر آباد را 6 روستای هدف طی نخستین مرحله از اجرای طرح ارتقا ایمنی فیزیکی مدارس حاشیه راه‌ها در سال جاری برشمرد و افزود: در این طرح با اقداماتی شامل نصب انواع تابلو و علائم، چراغ‌های راهنمایی، اجرای شیارهای لرزاننده، سرعت‌کاهای عریض و... نسبت به ارتقاء ایمنی تردد عابران و وسائط نقلیه روستاییان اقدام می‌شود.

محمدپور میزان اعتبار اجرایی این طرح را دو میلیارد ریال عنوان کرد و یاد آور شد: هزینه اجرایی این پروژه از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تامین شده است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم بازه زمانی مرحله نخست این طرح را دو ماه دانست و اظهار کرد: ان‌شاءلله بتوانیم شاهد بهره برداری از مرحله نخست طرح ایمنی فیزیکی مدارس حاشیه را‌ه‌های استان قم تاپایان تیرماه سال جاری باشیم.

وی در خصوص زمان اجرایی شدن مرحله دوم طرح ارتقاء ایمنی فیزیکی مدارس حاشیه راههای استان قم تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ان‌شاءالله درآغاز نیم سال دوم (مهرماه ) شاهد اجرایی شدن این طرح درقالب اقدامات فیزیکی و فرهنگی در سطح روستاهای هدف باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار