شهریار مستوفی در گفتگو با تابناک:
مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:رعایت اصول صحیح تغذیه تاثیر مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با عفونت ها به ویژه بیماری کووید ۱۹ دارد.
کد خبر: ۸۴۶۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 06 May 2020

شهریار مستوفی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:با رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه و با استفاده از گروه های غذایی و جایگزین های آنها، انرژی، پروتئین و ریزمغذی های موردنیاز بدن برای بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن تامین می شود.

 وی خاطر نشان کرد:با رعایت تغذیه صحیح و مصرف منابع غذایی حاوی ویتامین های A,D,E,C و همچنین منابع غذایی حاوی آهن، روی و سلنیم که برای عملکرد طبیعی سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ لازمند، نگرانی از نظر تضعیف سیستم ایمنی بدن در ایام روزه داری و خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می یابد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود:روزه نقش موثری بر سیستم ایمنی بدن دارد و مطالعات متعددی نقش موثر روزه‌داری در سلامتی به ویژه بررسی سطح گلوکز خون، چربی‌های خون، فشارخون، کنترل وزن و بهبود بیماری‌های مختلف را نشان داده‌اند.

مستوفی تصریح کرد:در ساعات روزه‌داری که در سال جاری مدت آن حدود ۱۶ ساعت است، در صورت رعایت نکردن اصول تغذیه صحیح در وعده سحری و افطار و یا حذف یکی از وعده ها به ویژه وعده سحری، گرسنگی می تواند موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و احتمال ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را افزایش دهد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار