معاون صنایع سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مازندران گفت: امسال۲۰۰ طرح صنعتی در استان به بهره‌برداری می‌رسد که با افتتاح این طرح‌ها برای چهارهزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی می‌شود.
کد خبر: ۸۴۶۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۸ 05 May 2020

معاون صنایع سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مازندران گفت: امسال۲۰۰ طرح صنعتی در استان به بهره‌برداری می‌رسد که با افتتاح این طرح‌ها برای چهارهزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی می‌شود.

علیرضا یوسف نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : برای بهره برداری این طرح ها که از جمله طرح های صنعتی بزرگ و مهمی به شمار می روند حمایت های لازم برای تسریع روند کاری آنها انجام می شود .

وی این‌ حمایت ها را شامل تسریع در روند اخذ مجوزها ، تسهیل در خروج ماشین الات از گمرکات و اعطای تسهیلات برشمرد .

به گفته معاون صنعت مازندران افزایش اشتغال در بخش صنعت مستلزم به اجرا در آمدن طرح های بزرگ صنعتی است تا نیروهای کار بیشتری در آنها مشغول به کار شوند و خوشبختانه در استان مازندران طرح های با قابلیت اینچنینی وجود دارد که امسال بیشتر مورد حمایت قرار می گیرند .

یوسف نژاد ادامه داد : در حال حاضر ۲ هزار و ۳۳ پروژه صنعتی با پیشرفت های فیزیکی متفاوت در مازندران در حال ساخت است که با بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال ۶۵ هزار نفر نیروی کار فراهم می شود .

معاون صنعت مازندران گفت : هم اکنون طرح های صنعتی بزرگ با اشتغال و تولید بالا در مازندران در حال ساخت است که از آن جمله کارخانه آرین شهر در زمینه تولید ام دی اف می باشد که با سرمایه گذاری هشت هزار میلیارد ریالی در حال ساخت است .

وی از کارخانه چوب و پوشال در سلمانشهر با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد ریالی به عنوان دیگر طرح صنعتی بزرگ مازندران نام برد که بهره برداری آن می تواند زمینه اشتغال و بالتبع جهش تولید را در استان رقم بزند .

سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مازندران اخیرا تعداد جوازهای تاسیس صادر شده برای واحدهای صنعتی در این استان را سه هزار و ۸۷ واحد و سرمایه گذاری آنها را بیش از ۲۵۱ هزار میلیارد ریال اعلام کرد که از این حیث رتبه ششم کشور را به خود اختصاص داده و همچنین از نظر تعداد پروانه بهره برداری واحدهای صنعتی نیز ۲ هزار و ۵۷۹ فقره پروانه به ارزش ۱۲۹ هزا رو ۴۷۰میلیارد ریال صادر شده است .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار