کد خبر: ۸۴۶۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶ 05 May 2020

بهار؛ فصل کار و تلاش کشاورزان گیلانی/ نشاء برنج در ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان + تصاویر

تابناک/بهار فصل کار و تلاش کشاورزان گیلانی است. شالیکاران بعد از انجام فرایند خزانه گیری و تهیه "توم بیجار" از اوایل اردیبهشت، نشاء برنج را آغاز کردند؛ در ادامه تصاویر مراحل روند خزانه گیری و نشاء برنج را در روستاهای نوده، جیرده، خرطوم و شادخال شهرستان شفت را در ادامه ببینید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، بهار فصل کار و تلاش کشاورزان گیلانی است. شالیکاران بعد از انجام فرایند خزانه گیری و تهیه "توم بیجار" از اوایل اردیبهشت، نشاء برنج را آغاز کردند.

اکبرزاده، مدیر زراعت جهادکشاورزی گیلان می گوید: ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گیلان نشاء شده است.

وی با اشاره به اینکه از آغاز کشت برنج در گیلان حدود ۲۰ هزارهکتار معادل نه درصد از اراضی کشاورزی نشاء شده اند، گفت: پیش از این در ۲۳۸ هزار هکتار از اراضی خزانه گیری برنج انجام شده بود.
 
لیلا بذرکار مسئول روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز گفته است: سال گذشته از 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری استان گیلان، 102 هزار هکتار آن به روش میکانیزه نشاء شد که با توجه به افزایش ماشین های نشاگر، انتظار می رود این میزان در سال جاری افزایش یابد.
 
استان گیلان دارای 238 هزار هکتار شالیزار است که هر سال از تبدیل یک میلیون و 200 هزار تن شلتوک برداشتی آن ها، حدود 750 تا 850 هزار تن برنج سفید به دست می آید.
 
در ادامه تصاویر "ارسلان محمدنیا" عکاس  8دی، را که برای تهیه گزارش به شالیزارهای روستاهای شهرستان شفت در استان گیلان رفته است می بینید. "محمدنیا" مراحل روند خزانه گیری و نشاء برنج را در روستاهای نوده، جیرده، خرطوم و شادخال شهرستان شفت عکاسی کرده است.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار