کد خبر: ۸۴۶۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲ 05 May 2020

انجمن بیماران ام‌اس آستارا کمک خیران را خواستار شد

تابناک/رئیس انجمن حمایت از بیماران ام‌اس آستارا با اشاره به کمبود تجهیزات درمانی مورد نیاز مبتلایان این بیماری در این شهرستان، یاری خیران را برای تهیه دارو و هزینه‌های درمان خواستار شد.

زهرا لطفی روز دوشنبه در جلسه اعضای سمن رنگین کمان زندگی در دفتر انجمن حمایت از بیماران ام اس آستارا گفت: برای درمان این بیماران، به استقرار تجهیزات ام آر آی و سی تی اسکن در بیمارستان آستارا نیاز است و بیماران ام اس به دلیل کمبود امکانات درمانی، از خدمات انجمن ام اس و واحدهای درمانی استان اردبیل بهره مند می شوند.

وی از شبکه بهداشت و درمان و اداره بهزیستی خواست، انجمن بیماران ام اس را پشتیبانی کنند و خیران، کمک های نقدی را به شماره حساب ۸۸۵۱۸۲۴۷۱۱ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۴۳۹۵۸۴۸۳۸ به نام انجمن بیماران ام اس آستارا واریز کنند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران ام اس آستارا اظهار کرد: طبق قرارداد منعقده با اداره برق، هزینه مصرف برق مشترکان دارای این بیماری رایگان است.   

افزود: این بیماری شایع ‌ترین و مهم ‌ترین بیماری سیستم اعصاب مرکزی است و تا ۷۰ سال پیش، به این اندازه شیوع نداشت و حدود ۶۰ بیمار ام اس در آستارا شناسایی شده است و انجمن، شناسایی و ساماندهی بیماران را پیگیری می کند.

لطفی مشکلات بینایی، بی تعادلی، اختلالات گوارشی، تغییر ناگهانی دمای بدن، سوزن سوزن شدن و خواب رفتن انگشتان، ضعف عضلانی، خستگی مفرط و گرفتگی عضلات را از علائم ام اس اعلام کرد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۱۰ سازمان مردم نهاد در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار