نماینده، ولی فقیه در استان قزوین در جلسه شورای زکات، احیای معارف قرآنی در حوزه‌های مالی را ضروری دانست.  
کد خبر: ۸۴۵۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷ 04 May 2020

 

 معارف قرآنی در حوزه‌های مالی احیا شوند

به گزارش خبرگزرای تابناک قزوین، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در جلسه شورای زکات گفت: منظور قرآن از نگاه‌های مالی، امور با برکت و ماندگار است که نقش اثرگذاری در آسایش دنیا و آخرت مردم دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی افزود: چگونگی دریافت و نحوه مصرف زکات، در تقویت اعتمادسازی مردم به این فریضه مهم دینی، نقش اساسی دارد و باید زمینه‌های اعتمادسازی را تقویت کنیم.

او اضافه کرد: باید آمار دقیق از میزان جمع‌آوری زکات و هزینه کرد آن به مردم ارائه کنیم چرا که شفاف‌سازی لازمه کار در حوزه زکات است و هرچه شفافیت بیشتری داشته باشیم، رجوع مردم به این فریضه مهم دینی افزایش خواهد یافت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد:قرآن اصرار دارد بگوید بین نماز و زکات رابطه ناگسستنی برقرار است، یعنی اگر انسان اهل زکات نباشد، نمازش باطل می‌شود.

امام جمعه قزوین بر لزوم استفاده حداکثری از فرصت رسانه‌ها برای تبلیغ زکات تأکید کرد و گفت: رسانه‌ها و صدا و سیما بستر بسیار مناسبی برای تبلیغ امر زکات هستند و باید تلاش کنیم تا از این فضا به نحو شایسته و مطلوب بهره‌برداری کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه متأسفانه مسائل شرعی زکات آن گونه که باید برای مردم تبیین نشده است، خاطرنشان کرد: همانطور که باید فواید پرداخت زکات در جامعه تبیین شود، عوارض تکوینی عدم پرداخت زکات نیز باید بازگو شود تا جامعه به آگاهی کامل برسد.

اعتمادسازی نقش مهمی در حوزه زکات دارد
استاندار هم در این جلسه گفت: اعتمادسازی نقش مهمی در حوزه زکات دارد و باید هر کسی که زکات پرداخت می‌کند، بداند که کجا هزینه می‌شود.

جمالی پور افزود: هر چه اعتمادسازی تقویت شود، گرایش مردم به زکات بیشتر می‌شود و همه باید در زمینه تقویت ارزش‌های دینی تلاش کنیم.

وی بیان کرد:شورای زکات در سال بیلان دقیق تهیه کند و در نهایت در اختیار رسانه‌ها و صداوسیما برای انتشار قرار دهد تا مردم آگاهی کامل از جزئیات هزینه کرد داشته باشند.

منبع : صدا وسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار