سفر نماینده سازمان جهانی بهداشت به زنجان، امکان ایجاد ظرفیت ۴۰ هزار تست آزمایشگاهی کرونا در کشور و فعالیت ۲ هزار و ۵۰۰ معلم زنجانی برای تولید محتوای آموزشی در تعطیلات کرونایی از جمله مهمترین رویدادها و عناوین خبری این استان در هفته گذشته بود.
کد خبر: ۸۴۴۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲ 02 May 2020

سفر نماینده سازمان جهانی بهداشت به زنجان، امکان ایجاد ظرفیت ۴۰ هزار تست آزمایشگاهی کرونا در کشور و فعالیت ۲ هزار و ۵۰۰ معلم زنجانی برای تولید محتوای آموزشی در تعطیلات کرونایی از جمله مهمترین رویدادها و عناوین خبری این استان در هفته گذشته بود.

** نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران گفت: باتوجه به اجرای موفق طرح بسیج غربالگری سرپایی در استان زنجان، این سازمان خواستار مستندسازی اجرای طرح است تا نتیجه آن در اختیار دیگر کشورهای درگیر با بیماری کرونا قرار داده شود.

دکتر کریستف هملمن شامگاه دوشنبه در نسشت با استاندار زنجان و اعضای ستاد مقابله با کرونا افزود: اجرای طرح بسیج غربالگری در این استان موفقیت آمیز و با شفافیت لازم بوده است و در این ارتباط از مشارکت دادن سازمان بهداشت جهانی در این طرح قدردانی می‌کن

** استاندار زنجان گفت: اجرای طرح غربالگری سرپایی در مدیریت بیماری کرونا و کاهش انتقال زنجیره آن بسیار تاثیرگذار بوده است که این کار مهم با همکاری خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی و نقش موثر مردم فراهم شد و جای تقدیر دارد.

** رییس انستیتوپاستور ایران گفت: با اقدامات انجام شده شمار آزمایش کرونا از ۲۰۰ نمونه در روز اکنون به ۱۵ هزار نمونه رسیده است که همین شبکه می‌تواند به راحتی قدرت خود را سه برابر افزایش دهد حتی توان انجام ۳۰ تا ۴۰ هزار آزمایش در روز وجود دارد.

** استاندار زنجان گفت: جهش تولید بدون تغییر در نگرش ها، چابک شدن و نوین شدن افکار مدیریتی امکان تحقق ندارد.

فتح الله حقیقی در جلسه شورای اداری استان که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، افزود: الزمات مدیریتی جهش تولید در عمل باید برای تحقق این مهم مورد توجه و استفاده قرار گیرد.

 

** مسوول واحد درمان سکته حاد مغزی استان زنجان گفت: این مرکز بین یک هزارو ۷۰۰ واحد درمان سکته مغزی (استروک یونیت) به عنوان برترین مرکز ثبت و درمان سکته حاد مغزی با داروی ترومبولیتیک از سوی پایگاه بین المللی (سامانه SITS ) شناخته شد.

عضو هیات نمایندگان و رییس کمیسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: ترکیه، شریک تجاری چندین ساله ایران و این استان بوده و ارتباطات خوبی بین تجار ایرانی و ترکیه‌ای وجود دارد و ۷۰ درصد تجارت خارجی زنجان با این کشور است.

** مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: ششمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو-جاده ابریشم به دلیل شیوع بیماری کرونا به زمان دیگری موکول شد.

امیر ارجمند افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بود از ۷ تا ۹خرداد ماه امسال ششمین جشنواره بین المللی غذای اکو– جاده ابریشم در زنجان برگزار شود که در پی شیوع جهانی ویروس کرونا و دورنمای نامشخص نسبت به بهبودی اوضاع در سطح جهان، پس از بررسی‌های مختلف درباره محدودیت‌های به‌عمل آمده در بیشتر کشورهای درگیر، برگزاری این جشنواره به تعویق افتاد

**مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: در سال ۹۷ شمار بیمه‌شدگان اجباری تامین اجتماعی این استان ۱۱۰ هزار نفر بود که در پایان سال گذشته با ۶ هزار و ۲۶۹ نفر افزایش به ۱۱۶ هزار و ۲۶۹ نفر رسید که این میزان افزایش در نوع خود در طول تاریخ تامین اجتماعی زنجان بی‌سابقه است.

**مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: با تشکیل ستاد نهضت آموزش در این اداره کل حدود هفت هزارو ۵۰۰ نفر ساعت جلسه با هدف پشتیبانی از آموزش ها برگزار شد که حدود ۲ هزارو ۵۰۰ معلم، سرگروه‌های آموزشی و نیروهای اداری این اداره کل در این ایام محتوای آموزشی تولید کردند.

** مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: به کارگیری افراد بدون بیمه غیرقانونی است و به همین دلیل غیرقانونی بودن، آماری از افراد شاغل فاقد بیمه در این استان در دسترس نیست.

سجاد اجاقلو افزود: هیچ کارفرمایی حق ندارد که فرد یا افرادی را بدون بیمه به کار گیرد و شاغلانی که بیمه ندارند می‌توانند از اداره کار مشکل خود را پیگیری کنند

** عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد بیماران مبتلا به کرونای بستری در بیمارستان‌های این استان، مربوط به بیماران قلبی و عروقی است.

** رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا پایان فروردین‌ماه سال جاری، ۱۸۰ حلقه از چاه‌های غیرمجاز این استان با صدور دستور قضایی مسدود و در این راستا ۹.۰۲ میلیون مترمکعب در مصرف آب‌های زیرزمینی، صرفه‌جویی شد.

** مسؤول گروه جهادی ۳۱۳ استان زنجان گفت: بر اساس اجازه و موافقت آیت الله سیدمحمد حسینی زنجانی مقرر شد که در صورت انجام کار پسندیده و وظیفه شرعی پرداخت خمس مال اعضای این گروه و خیران علاقه‌مند، از طریق نماینده ایشان در گروه جهادی ۳۱۳ بعد از پرداخت کامل خمس درصدی از آن با تایید مرجع عالیقدر به حساب گروه واریز شود تا در کارهای جهادی محرومیت‌زدایی مورد استفاده قرار گیرد.

** رییس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان گفت: ۷۰ درصد روابط تجاری این استان با کشور ترکیه بوده اما بسته بودن مرز این کشور به دلیل شیوع بیماری کرونا سبب کاهش صادرات زنجان و ایجاد مشکل برای این بخش شده است.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار